معاون وزیر راه و شهرسازی در ساری
پروانه جدید مهندسی ساختمان در راه است

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر ضرورت توجه به کیفیت ساختمان‌سازی و رعایت شرایط زیست‌محیطی در این زمینه گفت : در همین راستا برنامه‌ریزی‌های لازم جهت صدور پروانه‌های تخصصی برای مهندسین در دستور کار قرار گرفته است که بزودی این طرح اجرایی می‌شود.

به گزارش ایرنا ، محمود محمودزاده روز چهارشنبه در دومین همایش ملی بهداشت ایمنی و محیط زیست در بابلسر افزود : رعایت اصول بهداشت ایمنی و محیط زیست در ساختمان باید به یک فرهنک تبدیل شود.

وی گفت : متاسفانه بی توجهی به نکات بهداشت ایمنی و اصول روز مهندسی دنیا به یک رویه در کشور تبدیل شده است و فقط باید با نظارت و ایجاد فرهنگ ساخت و ساز این روند را اصلاح کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه باید آموزش عمومی برای همه شهروندان وجود داشته باشد ، افزود : قوانین اصولی ساختمان سازی باید به جای اجبار به عنوان یک باور در جامعه نهادینه شود.
وی بر لزوم تدوین و اصلاح استانداردهای لازم از سوی دفتر مقرارت ملی تاکید کرد و ادامه داد : قوانین باید به گونه ای باشد که ارزیابی هوشمند برای ساختمان‌ها به صورت لحظه ای انجام شود.

محمود زاده گفت : پروانه های مهندسی در گذشته بر روی الگوهایی صادر می شد که با نیازهای ا مروز سازگار نیست و به همین منظور برنامه‌ریزی‌های لازم جهت صدور پروانه‌های تخصصی برای مهندسین در دستور کار قرار گرفته است که بزودی این طرح به مرحله اجرا قرار خواهد گرفت.

وی افزود : برای پروانه‌های جدید حتما آزمون برگزار خواهد شد که کاملا به روز و ارتقا یافته خواهد بود تا هم سطح علمی مهندسی را مورد ارزیابی قرار دهد و هم مباحث علمی مدرن را به آنها بیاموزد.

معاون وزیر راه  همچنین از  پیشنهاد راه اندازی مسکن مرکز اسناد و موزه ملی مهندسی کشور خبر داد و گفت : این طرح به وزیر ارائه شده است و در صورت توافق به مرحله اجرا در خواهد امد.

دومین همایش ملی بهداشت، ایمنی و محیط زیست در صنعت ساختمان صبح امروز در شهر ساحلی بابلسر مازندران آغاز به کار کرد.

طبق برنامه ریزی، بررسی مقالات و برگزاری کارگاه های آموزشی این همایش به علت شیوع کرونا از عصر امروز به مدت سه روز به صورت مجازی برگزار می شود.

نخستین همایش بهداشت ، ایمنی و محیط زیست نیز درسال ٩۵ در مازندران برگزار شد.

print

پاسخی بگذارید