تاریخ: ۱۸:۴۴ :: ۱۳۹۶/۱۲/۱۷
پلیس فتا به دنبال تعیین تکلیف پول‌های دیجیتالی است

جانشین معاون فنی پلیس فتا از پیگیری پلیس فتا برای تعیین تکلیف پول‌های دیجیتال خبر داد.

سرهنگ علی محمد رجبی، درباره رویکرد پلیس فتا در مقابل پول‌های دیجیتالی رمزنگاری شده گفت: در ۵ سال اخیر فناوری‌های جدید رشد بسیار زیادی داشته‌اند، پلیس فتا در مقابل پول‌های دیجیتالی رمزینه از جمله بیت کوین دو نقش اساسی و مهم دارد؛ اولین مسئله این است که پلیس فتا به عنوان ضابط قضایی باید از وقوع جرم در مسئله پول‌های رمزی جلوگیری کند. همچنین مسئله دیگر این است که پلیس فتا باید چالش‌هایی که این دسته از پول‌ها در حوزه امنیت عمومی ایجاد می‌کند را مورد بررسی قرار دهد چرا که از نظر امنیت عمومی، پول‌های مجازی رمزینه می‌توانند ابزاری برای جرم و انگیزه‌ای برای جرم‌های جدید باشند.

جانشین معاون فنی پلیس فتا با بیان این که باید از مردم در مقابل تهدیدات حفاظت شود، اظهار داشت: حفاظت از مردم از جمله ارکان ساختار حاکمیتی کشور است و پول‌های دیجیتالی رمزینه در فضایی متقلبانه استخراج می‌شوند و می‌توانند زمینه وقوع جرایم، کلاهبرداری‌ها و پولشویی باشند بنابراین ضروری است تا مردم در مقابل این تهدیدات حفاظت شوند.

سرهنگ علی محمد رجبی با اشاره به سرقت کیف پول بیت کوین ایرانی‌ها تاکید کرد: مردم باید بدانند که زمینه جرم حتی در بستر رمزنگاری شده نیز وجود دارد، چندی پیش بود که کیف پول بیت کوین برخی ایرانی‌ها سرقت شد که اقدامی غیر اخلاقی بود؛ البته در گذشته شاهد چنین جرایمی در فضای سایبری از جمله سرقت حساب اپل آیدی ایرانی‌ها بوده‌ایم که نشان می‌دهد باید در مقابل تهدیدات آگاه بود.

وی تاکید کرد: بیت کوین یک پول سالم نیست و با استفاده از آن خرید و فروش مواد مخدر، قاچاق انسان و اسلحه می‌شود و کسی نمی‌تواند این اتفاقات را در این فضا متوقف کند. پول‌های مجازی در خدمت بازارهای زیرزمینی جرایم و پولشویی هستند.

رجبی افزود: پلیس فتا به دنبال تعیین و تکلیف پول‌های دیجیتالی است و بدین منظور ضروری است تا برای بازار خرید و فروش ارزهای آنلاین در صرافی‌های آنلاین و فیزیکی چارچوب ایجاد شود.

وی گفت: باید زیرساخت‌های احراز هویت، نظارت و مجازات در این زمینه علاوه بر ایجاد آگاهی عمومی و شناخت کامل مردم نسبت به ارزهای مجازی انجام شوند.

به گزارش ایلنا، جانشین معاون فنی پلیس فتا تصریح کرد: شکل جرایم در آینده تغییر پیدا می‌کند و همین مسئله باعث می‌شود تا پول‌های رمزی زمینه‌ای برای وقوع جرایم در آینده باشد.

وی گفت: قانون گذاری در این حوزه یک ضرورت محسوب شود.

رجبی با بیان اینکه بحث موسسات مالی اعتباری غیرمجاز و از دست رفتن سرمایه مردم و مطالبه آن در چند وقت اخیر یکی از موضوعات مهم بود، ادامه داد: باید بستری ایجاد شود تا برای بیت کوین چنین اتفاقی رخ ندهد.

print

پاسخی بگذارید