تاریخ: ۱۸:۴۱ :: ۱۳۹۸/۱۱/۲۰

تیم فوتبال نساجی مازندران در حالی این روزها خود را برای دیدار هفته بیستم رقابت‌های لیگ برتر در برابر پارس‌جنوبی‌جم در ورزشگاه خانگی آماده می‌کند که به دلیل ۲ شکست پیاپی روزهای خوبی را سپری نمی‌کند.

تیم نساجی نیم فصل دوم رقابت های فوتبال لیگ برتر را با بازی خارج از خانه و برد برابر پیکان تهران به پایان رسانده بود ، پیروزی ای که با کسب سه امتیاز خارج از خانه  امیدها و انتظارات را در داخل استان نسبت به این تیم که در نیم فصل اول به دلیل بدهی معوقه و عدم صدور کارت بازیکنان جدیدش تا هفته های آخر نیم فصل در اختیار نداشت، بالا برد به گونه ای که در بازی هفته هیجدهم برابر دیگر تیم خودروسازان ، این نساجی بود که به نظر می رسید دست بالا را داشته باشد و بتواند سه امتیاز دیگر از دومین تیم خودروسازان آن هم در بازی خانگی برابر هواداران پرشمارش برای خود کنار بگذارد و تا حدودی خود را در جدول رقابت ها بالا بکشد.
گویی از بخت بد سرمربی و کادر فنی تیم نساجی ( مهاجری)  این تیم میزبان بود که با وجود برخورداری از امتیاز میزبانی و تا حد زیادی سر بودن از لحاظ فنی از سایپا، این بازی را در همان نیمه اول به حریف واگذار کرد  و نیمه دوم نیز نتوانست کاری از پیش ببرد و در پایان نیز بازی را سه بر یک واگذار کرد.
شروع حواشی پس از باخت برابر ساپیا
باخت خانگی برابر سایپا شروع حواشی برای تیم نساجی بود به گونه ای که این حواشی از داخل زمین به رختکن و مصاحبه سرمربی این تیم نیز رسید و مهاجری در همان مصاحبه پس از بازی به گونه ای تهدید کرد در صورت ادامه این روند ( بازی ضعیف) باید نسبت به ترکیب و تمرین بازیکنانش تجدید نظر کند.
اگرچه پس از آن شکست تلخ خانگی ( برابر سایپا) مالک باشگاه با صدور اطلاعیه ای ضمن حمایت از بازیکنان و کادر فنی تیمش با وجود تهدید نرم مبنی بر عدم تکرار شکست حداقل در بای خانگی تا حدودی خواست از حواشی پیش روی تیمش پس از آن جلوگیری کند، ولی باخت برابر تیم ته جدولی شاهین شهرداری بوشهر نشان داد که این بحران همچنان سر دراز دارد.
حاشیه باخت نساجی برابر  سایپا به  دیدار هفته نوزدهم و بازی خارج از این تیم برابر شاهین شهرداری بوشهر ته جدولی نیز ادامه یافت، به گونه ای که این تیم شمالی نتوانست در برابر تیم ته جدولی  شاهین حداقل به تساوی برسد و  و با باخت دو بر یک راهی قائمشهر شد.
باخت برابر شاهین شهرداری بوشهر ته جدولی که کمتر کارشناس فوتبالی می تواند ماندنش را در لیگ برتر برای فصل آینده پیش بینی کند، حواشی های دیگری را برای نساجی به ارمغان آورد که یک نمونه آن اخراج علی شجاعی یکی از بازیکنان جوان این تیم و تیم ملی جوانان ایران از سوی کادر فنی و تحویل این بازیکن به کمیته انضباطی باشگاه بود.
از سوی دیگر مالک باشگاه که به نظر می رسید باخت خانگی را تا حدودی با تهدید نرم بی خیال شده بود، این بار اما باخت خارج خانه را برابر تیم ته جدولی شاهین شهرداری بوشهر تاب نیاورد و نخستین کارت زردش را به کادر فنی و بازیکنان با کسر ۱۰ درصد از قراردادشان نشان داد و این می تواند شروع یک پایان تلخ حداقل برای کادر فنی باشد ، کاردی که با وجود بازی خوب تیم در داخل زمین ، در نتیجه گیری با مشکل مواجه است.

عدم شناخت از حریف 
کادر فنی نساجی که نیم فصل اول به دلیل در اختیار نداشتن تمام بازیکنان ، نتایج ضعیفشان برای مالکان و حتی هواداران متعصب و کارشناسان فوتبالی نیز قابل پذیرش بود، اما به نظر می رسد با یارگیری  نسبتا خوبی که در نیم فصل دوم  انجام دادند، انتظار می رفت، تک نماینده فوتبالی استان های شمالی کشور نیم فصل دوم را حداقل بتواند نتایج بهتری کسب کند و این تیم را که نخستین سال حضورش در لیگ برتر را با رده دهمی در جدول پایان برد ، در دومین سال حضور حداقل در کمرکش این جدول ( هفت تا هشتم) از بین ۱۵ تیم قرار دهد و یارگیری در دو نیم فصل نیز با همین نیت صورت گرفت.
این روزها نساجی با وجود جذب پنج بازیکن جدید از جمله حسین ماهینی کاپیتان سابق تیم پرسپولیس تهران نیز بازی روانی را انجام نمی دهد و صحت این ادعا نیز دو شکست برابر تیم های میان و پایان جدولی است که از شانس های اصلی برای امتیازگیری این تیم بودند.
بازی های سخت در انتظار نساجی 
با این روند به نظر می رسد که کادر فنی نساجی نه تنها شناخت درستی از حریفان خود ندارد ، بلکه  به ترکیب اصلی تیمشان نیز نرسیدند و این سرددرگمی در کادر فنی در صورت تداوم روزهای سختی را برای این تیم شمالی رقم خواهد زد.

اکنون این پرسش برای کارشناسان فوتبال مطرح است که نساجی به عنوان تیمی میان جدولی در حالی که نتوانست از تیم های پایین تر از خودش نتیجه بگیرد، چگونه می تواند حداقل پنج بازی سخت آینده در برابر تیم های ماشین سازی تبریز( تساوی در داخل خانه در دیدار رفت) تراکتور سازی تبریز( باخت چهار صفر در داخل خانه) صنعت نفت آبادان ( تساوی در بازی خانگی)، استقلال تهران ( باخت دو بر یک در داخل خانه) پرسپولیس ( باخت یک بر صفر در تهران)  فولاد( باخت در خارج از خانه )  نتیجه بگیرد و تیم را حداقل در جایگاه سال گذشته اش در جدول نگه دارد.
اگرچه در مستطیل سبز فوتبالی برای هیج تیمی،  نتیجه از قبل قابل پیش بینی نیست و هر اتفاقی می تواند رخ دهد و  این گزاره شامل حال نساجی هم می شود ، ولی به نظر می رسد دیدار با پارس جنوبی جم تا حدود زیادی این شانس یا بدشانسی را برای نساجی رقم بزند.

حواشی ایجاد شده روزهای اخیر در باشگاه نساجی شاید روی دیگر سکه را نیز به این تیم مازندرانی به خصوص کادر فنی که در فوتبال ایران سیبل اصلی در نتیجه گیری ضعیف محسوب می شوند ، نشان دهد ، همانند باخت  غیر قابل پیش بینی برابر شاهین شهرداری که در این صورت احتمالا کادر فنی قربانی اول و آخر این حواشی ها شود.
نشست هیات مدیره نساجی با کادر فنی 
باخت غیر قابل پیش بینی نساجی برابر شاهین بوشهر ته جدولی در بازی خارج از خانه آن هم پس از باخت خانگی برابر سایپا زمینه ساز نشست هیات مدیره باشگاه با حضور مالک این تیم شد و این این نشست غیر منتظره، حداقل به ظاهر در راستای حمایت کادر فنی بود، ولی به نظر می رسد تهدیدهای نرمی را برای سرمربی و بازیکنان حاشیه ساز به همراه داشت که فعلا با ۱۰ درصد کسر قراردادها تا حد زیادی لااقل تا نتیجه دیدار هفته بیستم نساجی قائمشهر برابر پارس جم در زمین خانگی ختم به خیر شد.
با وجود این که در فضای مجازی برای این نشست استنباط مثتبی پیش بینی نشد و اکثر آنها این دورهمی را به گونه التیماتوم آخر به کادر فنی نساجی تعبیر کردند و نتیجه گرفته اند که در صورت عدم نگرفتن نتیجه مناسب ( برد) برابر تیم پارس جنوبی جم که از قضا همانند نساجی روزهای خوبی را سپری نمی کند، شاید آخرین فرصت برای کادر فنی باشد و این نشست به نوعی گذاشتن پوست خربزه زیر پای سرمربی این تیم بوده است که دو بار در نیم فصل اول به صورت لفظی از باشگاه خداحافظی کرد و هر بار با پادرمیانی برگشت.
حمایت از کادر فنی 
با وجود پیش بینی های بد فضای مجازی در باره پیام نشست هیات مدیره باشگاه نساجی با سرمربی تیم ، قائم مقام  این باشگاه اما این نشست را در راستای حمایت از کادر فنی و بازیکنان برای ادامه رقابت ها به خصوص دیدار هفته آینده تیمشان برابر پارس جنوبی جم در هفته بیستم اعلام کرد.
ایزد سیف الله پور در گفت وگو با خبرنگار ایرنا گفت : نشست هیات مدیره با سرمربی تیمشان پیش از این نیز چندین بار تشکیل شده، ولی چون این نشست همزمان با شکست تیم برابر شاهین شهرداری بوشهر بود، شاید تفاسیر متفاوتی از آن شده است.
وی با اعلام این که مالک و هیات مدیره باشگاه نساجی قائمشهر همچنان حمایت خودش را از کادر فنی و بازیکنان ادامه می دهد ، در مورد اخراج علی شجاعی یکی از بازیکنان خوب تیم از سوی سرمربی و تحویل این بازیکن به کمیته انضباطی هم گفت : شجاعی از بازیکنان خوب باشگاه نساجی محسوب می شود و هر اتفاقی که رخ داده در درون خانواده نساجی بود و فعلا ایشان در اختیار کمیته انضباطی باشگاه قرار گرفته و این کمیته در مورد این بازیکن تصمیم گیری می کند.
نساجی قائمشهر از ۱۹ بازی گذشته اش در لیگ برتر با ۱۹ امتیاز در رده ۱۲ جدول ۱۶ تیمی این رقابت ها قرار دارد و تیم پارس جنوبی جم با همین تعداد بازی و ۱۶ امتیاز در رده سیزدهم قرار دارد و در صورت برد برابر نساجی می تواند جای این تیم را نیز در جدول تصاحب کند.

print

پاسخی بگذارید