تاریخ: ۱۸:۰۷ :: ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
پیروزی ملوان پس از ۶ هفته و شکست مجدد شهرداری آستارا

هفته بیست و ششم رقابت های فوتبال لیگ دسته اول کشور برگزار شد و تیم ملوان پس از ۶ هفته طعم شیرین پیروزی را چشید اما تیم شهرداری بندر آستارا دوباره متحمل شکست شد.

در جریان این رقابت ها ، تیم فوتبال ملوان بندرانزلی برابر تیم فجر سپاسی شیراز به برتری رسید اما تیم های فوتبال شهرداری بندر آستارا  و چوکا تالش به ترتیب برابر تیمهای آرمان گهر سیرجان و شاهین شهرداری بوشهر مغلوب شدند.

تیم های فوتبال ملوان بندرانزلی و فجر سپاسی شیراز در هفته بیست و ششم رقابت های فوتبال لیگ دسته اول باشگاه های کشور در ورزشگاه تختی بندرانزلی به مصاف هم رفتند که در نهایت تیم ملوان با نتیجه یک بر صفر حریفش را شکست داد.

تیم فوتبال ملوان بندر انزلی که هفته ها طعم شیرین پیروزی را نچشیده و آخرین پیروزی این تیم مربوط به هفته بیستم و برابر تیم رایکا بابل بود، در این دیدار خانگی توانست برابر تیم قدرتمند فجر سپاسی شیراز به برتری دست یابد.

ملوانان در این دیدار مقابل تیم خوب و یکدست فجر سپاسی خوب ظاهر و موفق شدند با یک گل برابر حریف خود به برتری دست یابند تا تنها نماینده پیروز گیلان در هفته بیست و ششم این مسابقات باشند.

البته ملوانان دور برگشت رقابت های لیگ دسته یکم را خوب آغاز کرده بودند اما این تیم در ادامه با افت مواجه شد و چند هفته اخیر نتوانست نتایج قابل قبولی را کسب کند اما پیروزی این تیم برابر تیم فجر سپاسی شیراز باعث شد که تیم ملوان پس از ۶ هفته به پیروزی برسد و از سوی دیگر، طرفداران این تیم منتظر روند صعودی این تیم هستند.

در نیمه اول این مسابقه، هر ۲ تیم ملوان و فجر سپاسی  بازی متعادلی را از خود به نمایش گذاشتند و فرصت مناسبی برای گلزنی بدست نیاوردند تا این نیمه بدون رد و بدل شدن گلی، با نتیجه مساوی خاتمه یابد.

اما در نیمه دوم، تیم فوتبال ملوان بندرانزلی برتر از حریف خود ظاهر شد و فرصت های مناسبی نیز به دست آورد تا اینکه در دقیقه ۷۰ توسط سهیل فداکار بازیکن این تیم موفق شد گل برتری خود را به ثمر برساند تا در نهایت این دیدار با نتیجه یک بر صفر به سود ملوانان خاتمه یابد.

شکست مجدد شهرداری بندر آستارا 

اما تیم فوتبال شهرداری بندر آستارا دیگر نماینده استان گیلان در هفته بیست و ششم این رقابتها در سیرجان مقابل تیم آرمان گهر قرار گرفت که در نهایت با نتیجه ۲ بر صفر مغلوب حریفش شد تا یک شکست دیگر در پرونده این تیم ثبت شود.

تیم فوتبال شهرداری بندر آستارا که در دور رفت بسیار قدرتمند و فراتر از انتظار ظاهر و به عنوان پدیده این لیگ معرفی و در پایان دور رفت نیز، صدرنشین این رقابت ها شده بود، در دور برگشت با مشکلات زیادی مواجه و شکست های متوالی را متحمل شد.

این تیم در هفت بازی متوالی در دور برگشت برابر همه رقبای خود شکست خورد تا این تیم در دور برگشت و با انجام هفت بازی نتواند امتیازی کسب کند اما هفته گذشته و در یکی از دربی های گیلان، این تیم مقابل چوکا و در یک بازی خانگی به نتیجه مساوی دست یافت تا شهرداری بندر آستارا اولین امتیاز خود را پس از هشت هفته در دور برگشت کسب کند.

اما این تیم در هفته بیست و ششم این رقابت ها و در یک دیدار خارج از خانه ، برابر تیم نه چندان قدرتمند آرمان گهر سیرجان با نتیجه ۲ بر صفر مغلوب شد تا دوباره طعم تلخ شکست را بچشد.

به هرحال طرفداران تیم فوتبال شهرداری بندر آستارا منتظرند که این تیم در بازی بعدی خانگی خود برابر حریفش به پیروزی دست یابد تا اولین پیروزی خود در دور برگشت این رقابت ها را جشن بگیرد.

شکست خانگی چوکا تالش   

اما تیم فوتبال چوکا تالش دیگر نماینده استان گیلان در لیگ دسته اول کشور در هفته بیست و ششم این رقابت ها در دیداری خانگی مقابل تیم فوتبال شاهین شهرداری بوشهر قرار گرفت که در نهایت با نتیجه ۲ بر صفر مغلوب حریفش شد.

البته با توجه به آماده نبودن ورزشگاه پوریای ولی تالش، دیدارهای خانگی تیم فوتبال چوکا در ورزشگاه سردارجنگل رشت برگزار می شود و این بازی نیز با میزبانی چوکا و در ورزشگاه سردارجنگل رشت برگزار شد.

در جریان این مسابقه ، اشتباه محرز خط دفاعی چوکا باعث شد تا دروازه این تیم باز شود و در ادامه نیز تیم شاهین شهرداری بوشهر به دومین گل خود دست یافت تا یاران مهدی پاشازاده یک شکست خانگی دیگر را تجربه و وضعیت این تیم در جدول رده بندی بحرانی تر شود.

در نیمه اول این دیدار، هر دو تیم بازی برابر و متعادلی را از خود به نمایش گذاشتند اما فرصت های گلزنی تیم شاهین شهرداری بوشهر مناسب تر بود و حتی این تیم به گل نیز دست یافت اما این گل در شرایط آفساید به ثمر رسید و یک بار نیز، دیرک دروازه مانع از گلزنی این تیم شد تا نیمه اول با نتیجه مساوی بدون گل خاتمه یابد.

نیمه دوم  تیم فوتبال چوکا تالش  بیشتر بر بازی تسلط داشت، اما در دقیقه ۸۰ و روی اشتباه محرز خط دفاعی ، حسین نخودکار بازیکن تعویضی تیم فوتبال شاهین شهرداری بوشهر موفق به گلزنی شد.

در دقیقه ۹۰ نیز، حسین نخودکار برای دومین بار دروازه تیم فوتبال چوکا تالش را باز کرد تا خود و تیمش را ۲ گله کند و در نهایت این دیدار با نتیجه ۲ بر صفر به سود تیم فوتبال شاهین شهرداری بوشهر خاتمه یافت.

به هرحال در هفته بیست و ششم رقابت های فوتبال لیگ دسته اول کشور، فقط تیم ملوان موفق به پیروزی شد و ۲ نماینده دیگر گیلان متحمل شکست شدند که این شکست ها باعث افزایش فاصله تیم شهرداری بندر آستارا با تیم های صدر جدولی و کاهش فاصله تیم چوکا تالش با انتهای جدول شد.

تا پایان هفته بیست و ششم رقابت های فوتبال لیگ دسته اول باشگاه های کشور ، ملوان بندرانزلی با کسب ۳۶ امتیاز در مکان دهم ، تیم فوتبال شهرداری بندر آستارا با ۳۲ امتیاز در مکان سیزدهم و چوکا تالش با کسب ۲۵ امتیاز در مکان شانزدهم جدول رده بندی قرار دارند.

در رقابت های فوتبال لیگ دسته اول باشگاه های کشور جام آزادگان ، ۱۸ تیم در یک گروه به صورت دوره ای  و رفت و برگشت با هم به رقابت می پردازند که تیم های ملوان بندرانزلی، چوکا تالش و شهرداری بندر آستارا نمایندگان گیلان در این لیگ هستند.

print

پاسخی بگذارید