تاریخ: ۱۳:۲۰ :: ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
پیش‌بینی درآمد ۱۲ هزار میلیارد ریالی کشاورزان گنبدی از کشت بهاره و تابستانه

کارشناسان جهاد کشاورزی گنبدکاووس پیش‌بینی می‌کنند که بهره‌برداران این شهرستان در سال زراعی جاری با کشت ۱۳ محصول زراعی به ۲ شکل بهاره و تابستانه بیش از ۱۲ هزار میلیارد ریال درآمد کسب کنند.

سطح زیر کشت محصولات بهاره و تابستانه گنبدکاووس ۲۵ هزار و ۲۱۱ هکتار با پیش بینی تولید ۲۷۳ هزار و ۹۶۳ تن است که ۶ هزار و ۱۸ هکتار به صورت بهاره و بقیه به صورت تابستانه کشت شده است.

پنبه، ذرت علوفه‌ای، گوجه فرنگی، خیار، هندوانه خوراکی و آجیلی، خربزه، ماش، سویا، کنجد، آفتابگردان، سورگوم و شالی از محصولات بهاره و تابستانه کشت شده در گنبدکاووس است.

بیشترین سطح زیرکشت محصولات بهاره و تابستانه گنبدکاووس مربوط به پنبه با پنج هزار و ۱۱۰، ذرت علوفه‌ای با چهار هزار و ۱۴۱، هندوانه آجیلی با هزار و ۸۱۰، هندوانه خوراکی با هزار و ۱۶۰، گوجه فرنگی با ۶۰۴ هکتار و سایر محصولات با مجموع تقریبی ۱۲ هزار هکتار است.

عبدالملک آرخی رییس اداره تولیدات گیاهی مدیریت جهادکشاورزی گنبدکاووس با پیش بینی درآمد ۱۲ هزار میلیارد ریالی کشاورزان این شهرستان در سال زراعی جاری گفت: کمترین سطح زیرکشت محصولات بهاره و تابستانه این شهرستان مربوط به سویا با ۹ هکتار، ماش با ۲۵، کنجد با ۲۸، سورگوم با ۴۵ و آفتابگردان با ۶۳ هکتار است.

وی ادامه داد: برداشت محصولاتی چون گوجه فرنگی، خیار، هندوانه خوراکی و خربزه در این شهرستان پایان یافته و هم اکنون کشاورزان در حال برداشت بقیه محصولات کشت تابستانه مانند پنبه، ذرت علوفه‌ای، هندوانه آجیلی و شالی هستند.

گنبدکاووس با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت و داشتن افزون بر ۱۶۲ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی و با تولید سالانه حدود یک میلیون تن انواع محصول از شهرستان‌های مهم استان گلستان در تولیدات بخش کشاورزی است.

print

پاسخی بگذارید