گروه: اقتصادی
تاریخ: ۲۱:۴۰ :: ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
چهار دهیار متخلف در مازندران انفصال از خدمت گرفتند

رییس هیات تخلفات استانداری مازندران گفت که چهار نفر از دهیاران استان به خاطر ارتکاب تخلف به انفصال از خدمت محکوم شده‌اند.

به گزارش روابط عمومی استانداری مازندران ، حسن خیریانپور عمده تخلفات ارتکابی دهیاران را عدم نظارت بر ساخت و سازها ، رعایت نکردن کاربری اراضی ، صدور پروانه در خارج از بافت روستا ، عدم رعایت تراکم و طبقات و بی توجهی به فضای پارکینگ و اصول فنی در ساخت و ساز و همچنین اخذ وجوه غیر قانونی اعلام کرد.

وی با تاکید بر این که هیات با اینگونه تخلفات قاطعانه و بدون اغماض برخورد خواهد کرد ، گفت که حکم انفصال از خدمت این دهیاران امروز ددوشنبه در جلسه هیات تخلفات صادر شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مازندران افزود که در این نشست پرونده تخلفات ۲۶ دهیار بررسی و رسیدگی و بقیه متخلفان هم به کسر حقوق و توبیخ محکوم شدند.

خیریانپور به بخشداران استان هم هشدار داد و گفت : عدم نظارت بخشداران بر ایفای وظایف دهیاران, مسولیت ناشی از سهل انگاری را متوجه آنها خواهد کرد و به تخلفات آنان نیز رسیدگی قاطع خواهد شد.

وی از بخشداران خواست تا به صورت جدی بر عملکرد دهیاران نظارت دقیق اعمال و هر گونه تخلفات را فوری گزارش کنند و پرونده ها را برای اخذ تصمیم به کمیسیون ماده ۹۹ ارسال نمایند.

معاون استاندار مازندران هشدار داد : عدم اعلام تخلف دهیاران توسط بخشداران و اقدام نکردن برای جلوگیری از آن تخلف محسوب می شود و مسئولیت آن را متوجه بخشدار خواهد کرد .

هیات تخلفات استانداری مازندران مهر ماه امسال هم پس از بررسی پرونده تخلف ۱۸ دهیار ، یک نفر را از خدمت منفصل و برای بقیه هم جریمه و توبیخ صادر کرده بود.

برخورد با تخلفات دهیاران از اواخر سال ۹۸ با رسمیت یافتن این که آنها کارمند دولت محسوب می شوند و تصویب آیین نامه اجرایی رسمیت یافت. طبق این آیین نامه ابتدا هیات ناظر از سوی اداره کل امور روستایی و شوراهای استانداری به روستای موردنظر رفته و چنانچه در بررسی‌های ما تخلف و تقصیر دهیار مشخص و مشهود باشد، اسناد و مدارک تخلف به هیات رسیدگی به تخلفات استانداری ارسال می‌شود و از آنجا در خصوص دهیار تصمیم‌گیری می‌شود.

استا مازندران بیش از سه میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت و بیش از سه هزار و ۵۰۰ روستا و آبادی دارد و ۴۷ درصد از جمعیت استان در این مناطق زندگی می کنند.

بر اساس آمارهای رسمی، مازندران افزون بر ۲ هزار و ۳۴۰ روستای بالای ۲۰ خانوار دارد که حدود ۲ هزار و ۱۵۰ روستا دارای دهیاری هستند.

print

پاسخی بگذارید