امیدی مدیر کل گمرک آستارا
تاریخ: ۲۳:۴۷ :: ۱۳۹۸/۰۴/۰۴

مدیرکل گمرک آستارا گفت: ۱۸ هزار و ۹۰۸ تن کالا به ارزش چهار میلیون و ۳۰ هزار دلار در قالب ۳۰۷ واگن قطار در سه ماه امسال از راه آهن این شهرستان به خارج از کشور صادر شد.

به گزارش اقتصاد شمال ،رسول امیدی در گفتگو با اقتصاد شمال به بیان آمار سه ماهه واردات ، صادرات و ترانزیت  گمرک ریلی آستارا پرداخت و  افزود: در این مدت۶۲ هزار و ۱۲۵تناژ  کالا در قالب۹۹۲ واگن  از طریق ریلی  و تعداد ۲ هزار و۹۷۶ کامیون  به گمرک آستارا وارد شد.

وی به میزان صادرات ریلی این گمرک پرداخت و ادامه داد:  تعداد ۱۸هزار و۹۰۸ تناژ کالا در قالب ۳۰۷واگن و تعداد ۹۲۱ کامیون  از این گمرک صادر شده است .

وی از کشورهای روسیه،گرجستان،اکراین و قزاقستان به عنوان مقاصد صادراتی این کالاها نام بردو اظهارداشت: کاشی و سرامیک ، سیمان و کلینکر(ماده اولیه سیمان) از  عمده کالاهای صادره شده و چوب و تخته، غلات و  ام دی اف نیز از عمده اقلام وارداتی از کشور روسیه و آذربایجان هستند .
مدیرکل گمرک آستارا به  آمار سه  ماهه ترانزیت ریلی این گمرک اشاره و  خاطر نشان کرد:ترانزیت ریلی این گمرک در سه ماهه  نخست سال به ۹۶ واگن و ۲هزار و۸۱۳ تناژ کالا و تعداد ۱۹۲ کامیون رسیده است .

وی همچنین ارزش ترانزیت ریلی این کمرگ را بیش از ۸ میلیون دلار اعلام و خاطر نشان کرد: بیش از ۴ میلیون دلار کالا از این گمرک صادر و ۱۸ میلیون دلار کالا وارد شده است.

print

پاسخی بگذارید