گروه: اقتصادی
تاریخ: ۲۳:۵۰ :: ۱۳۹۹/۰۴/۲۲
چهار هزار و ۳۳۳ میلیارد ریال سرمایه گذاری در گالیکش طی ۶ سال

فرماندار گالیکش گفت که از ابتدای فعالیت دولت یازدهم تاکنون بیش از چهار هزار و ۳۳۳ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای هزار و ۲۶۸ پروژه عمرانی و اقتصادی در این شهرستان سرمایه‌گذاری شد.

علی‌اصغر میرزایی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اجرای این پروژه‌ها در این هفت سال زمینه فعالیت شغلی ۲ هزار و ۱۳۲ نفر را در گالیکش فراهم کرد.

وی افزود: پرورش زنبورعسل، گاوداری شیری، مرغداری گوشتی، زنجیره پرورش بلدرچین، کارخانه آرد، تولید کنستانتره خوراک دام و بوم گردی از شاخص‌ترین پروژه‌های اقتصادی افتتاح شده سال های اخیر در شهرستان گالیکش است.

میرزایی همچنین بر رفع موانع ساخت و بهره‌برداری بزرگراه گالیکش – مینودشت و گالیکش – تنگراه – جنگل گلستان تاکید کرد و افزود: توجه به این طرح‌ ها، موجب استفاده حداکثری از ظرفیت تردد انبوه زائران رضوی و مسافران عبوری از گالیکش و پارک ملی گلستان برای رونق اقتصادی منطقه خواهد شد.

وی توسعه زیرساخت‌های کشاورزی گالیکش را دیگر اولویت‌ این شهرستان برشمرد و گفت: ایجاد شهرک گیاهان دارویی به وسعت ۱۴ هکتار یکی از بزرگترین شهرک‌های گیاهان دارویی کشور است که ساخت آن از سال ۹۷ آغاز شده و در حال گذراندن فرایند تکمیل است.

فرماندار گالیکش با تاکید بر جذب سرمایه گذاران برای ایجاد صنایع تبدیلی کشاورزی اظهار داشت: روند ساخت ۶ طرح در حوزه کشاورزی شامل فرآوری سویا، مونتاژ تراکتور، تولید خوراک دام و طیور و آبزیان، ریسندگی نخ ابریشم، فرآوری شیر و تولید سردخانه و بستنی با سرمایه گذاری ۸۰۰ میلیارد ریالی با پیشرفت فیزیکی ۲۰ تا ۸۰ درصد در شهرک صنعتی این شهرستان ادامه دارد.

میرزایی، تولید سالانه ۱۰۵ تن گندم، جو، عدس، نخود، خیار و گوجه فرنگی، تولید ۱۰۰ تن انگور، پسته، انار، زعفران و زیتون، تولید ۱۱ هزار و ۲۳۰ تن فرآورده‌های دامی، وجود ۱۶ واحد صنعتی و چهار معدن را از جمله ظرفیت‌های شهرستان گالیکش با ۹۱۴ کیلومتر مربع مساحت برشمرد.

گالیکش سال ۱۳۸۹ با جدا شدن از مینودشت به عنوان شهرستانی مستقل معرفی شد.

شهرستان گالیکش حدود ۶۴ هزار نفر جمعیت مشکل از اقوام و مذاهب گوناگون دارد که ۵۵ درصد آن در ۶۳ روستا زندگی می کنند و اقتصاد اصلی ساکنان آن بر پایه کشاورزی استوار است.

گالیکش با برخورداری از مزیت گردشگری و وجود جنگل و آبشارهای فراوان به پارک ملی گلستان متصل است.

print

پاسخی بگذارید