تاریخ: ۳:۱۳ :: ۱۳۹۹/۰۵/۰۷

طیف مدعی اصلاحات اکثریت مطلق دولت و همچنین تمام کرسی‌های شورای شهر تهران و همین‌طور شهرداری پایتخت را در اختیار دارد.

کیهان نوشت:داریوش قنبری معاون پارلمانی شهردار تهران در یادداشتی در روزنامه آرمان نوشت:« اصلاح‌طلبان از الان با برنامه‌ریزی و حل مسائل قابل مدیریت می‌توانند در انتخابات ۱۴۰۰حرفی برای گفتن داشته باشند. یکی از مسائلی که به مشارکت پایین در انتخابات مجلس انجامید، بحث اعتماد مردم است که باید باز‌سازی شود. اصلاح‌طلبان ظرفیت باز‌سازی اعتماد مردم را بهتر از جریان رقیب دارند که با اقدامات خاص در مدت باقیمانده تا انتخابات می‌توانند درصدد آن برآیند. به رغم مسائل و مشکلات فراوانی که پیش روی جریان اصلاحات در انتخابات ۱۴۰۰ است، اما می‌تواند دست بالا را داشته باشد. اصلاح‌طلبان با برنامه‌ریزی مناسب قطعا و یقینا می‌توانند پیروز انتخابات باشند».
طیف مدعی اصلاحات اکثریت مطلق دولت و همچنین تمام کرسی‌های شورای شهر تهران و همین‌طور شهرداری پایتخت را در اختیار دارد. اما فعالین این طیف به گونه‌ای رفتار می‌کنند که گویا سالهاست از قدرت دور هستند و قرار است که در سال ۱۴۰۰ به میدان بیایند.چندی پیش محسن‌هاشمی رئیس‌شورای شهر تهران اذعان کرد که از سال ۹۶ تاکنون و پس از روی کارآمدن اصلاح‌طلبان در شورای شهر و شهرداری پایتخت علی‌رغم موجود بودن امکانات لازم حتی یک کیلومتر مترو هم در تهران ساخته نشده است. وی همچنین اذعان کرد که در سه سال اخیر حتی یک اتوبوس هم به ناوگان حمل‌ونقل شهری تهران اضافه نشده است.
کارنامه دولت روحانی نیز کاملا مشهود است. قیمت دلار و سکه و خودرو و مسکن تنها بخشی از نتایج عملکرد بسیار ضعیف دولت اصلاح‌طلبان در هفت سال اخیر است. طیف مدعی اصلاحات در مجلس دهم نیز کارنامه قابل دفاعی نداشت. این طیف علیرغم کارنامه غیرقابل قبول بجای عذرخواهی از مردم و تلاش برای جبران خسارت‌ها، کارنامه خالی را دستِ بالا جا می‌زند!
تلاش روزنامه اصلاح‌طلب برای تبرئه و تطهیر نظامیان متجاوز ارتش آمریکا!
روزنامه اصلاح‌طلب اعتماد روز گذشته در مطلبی در واکنش به تهدید هواپیمایی مسافر بری ایرانی از سوی جنگنده‌های آمریکایی به گونه‌ای تلاش کرد ضمن تبرئه نظامیان تروریست و متجاوز آمریکائی‌، خلبان ایرانی هواپیمای مسافر بری را مقصر نشان دهد. این روزنامه نوشت: «برخلاف آنچه ممکن است تصور شود، صرفا هواپیمای رهگیری‌کننده ملزم به رعایت مقررات مزبور نیست، بلکه خلبان هواپیمای مسافری هم که تحت رهگیری قرار گرفته است باید مقررات مزبور را رعایت کند؛ زیرا ممکن است اشتباه و یک قصور کوچک از ناحیه خلبان هواپیمای مسافری در چنین وضعیتی فاجعه به همراه آورد. لذا نباید نسبت به پیام‌های هواپیمای نظامی منفعل باشد بلکه باید پاسخ مقتضی به آنها بدهد؛ تلاش کند که در فرکانس اضطراری ۱۲۱/۵ مگاهرتس، ارتباط رادیویی با هواپیمایی نظامی یا واحد کنترل آن هواپیما برقرار کند و هویت هواپیما و ماهیت پرواز خود را به او اطلاع دهد و دیگر الزاماتی که از حوصله این نوشتار خارج است.»
اعتماد تصریح کرد: «باید قبل از هر گونه اقدام حقوقی سیگنال‌ها و پیام‌های مبادله شده میان هواپیمای ماهان و جنگنده‌های آمریکایی افزون بر سایر شرایط سانحه مورد آنالیز و مطالعه قرار گیرد تا با قاطعیت بیشتری بتوان در مورد لازم (یا متعارف) بودن اقدام خلبان هواپیما برای کاهش سریع ارتفاع قضاوت کرد».
گفتنی است در شرایطی که بسیاری از کارشناسان امنیتی و نظامی منطقه با قوت احتمال می‌دهند که هدف دو جنگنده آمریکایی از نزدیک شدن به هواپیمای مسافربری ایرانی به اشتباه‌انداختن سیستم پدافند سوریه و هدف قرار‌دادن هواپیمای مسافربری ایرانی بوده است‌، این روزنامه اصلاح‌طلب ضمن تلاش برای تطهیر تروریستهای آمریکائی و مقصر جلوه دادن خلبان ایرانی با خود تحقیری مسئولان ایرانی را از اجرای هرگونه واکنش به این اقدام نیز نهی می‌کند.
حمایت روزنامه مدعی اصلاح‌طلبی  از ضد انقلاب و فعال فتنه ۸۸
روزنامه همدلی در یادداشت صفحه اول خود با عنوان «اعتراض، فرصتی برای اصلاح حکمرانی» متن توئیتر بهاره هدایت، ضد انقلاب و فعال فتنه ۸۸ را منتشر کرد و نوشت: رئیس‌قوه قضائیه، اخیراً گفت: «بین اعتراض و اغتشاش فرق قائلیم و اعتراض را باید شنید، اما خط قرمز ما اغتشاش و ناامنی و به هم ریختن کشور است.» از این سخنان می‌توان با نگاه خوش‌بینانه برداشت کرد که اعتراضات کلامی و نوشتاری و حضور در تجمعات آرام، عبور شهروندان از خط قرمز نیست و شهروندان را به‌خاطر این‌گونه فعالیت‌ها نباید بازداشت، محاکمه و محکوم کرد.
این روزنامه اینترنتی با تأکید بر ضرورت تفکیک بین «اغتشاش و اعتراض» نوشت: زندانی کردن شخصیت‌هایی مانند بهاره هدایت، فقط فرصت اصلاح را از سیستم می‌گیرد و امید به اصلاح نظام را کاهش می‌دهد.
لازم به ذکر است که اقدامات بهاره هدایت از جنس اعتراض (کلامی یا نوشتاری یا تجمعات آرام) نبوده است وی در سازماندهی اغتشاشات در قبل و بعد از ۸۸ دست داشته و با اتهاماتی نظیر فعالیت تبلیغی علیه نظام، اخلال در نظم عمومی از طریق شرکت در تجمعات غیر‌قانونی، ورود غیر‌قانونی و تخریب درب دانشگاه امیرکبیر و دیگر فعالیت‌های مجرمانه در فتنه ۸۸ به «۹ سال و نیم» حبس محکوم شده است.
اصلاح‌­طلبان همچنان حامی دولت هستند!
روزنامه آفتاب یزد در ستون سرمقاله خود به قلم مدیرمسئول این روزنامه نوشته است: «هرچند گلایه‌مندیم اما از مجموع حمایت‌هایی که در حق و برای دولت تدبیر و امید در ۹۲ و ۹۶ روا داشتیم نیز پشیمان نیستیم که بی‌هیچ چشمداشتی حمایت کردیم و همچنان نیز پای حمایت خود ایستاده‌ایم[!!]»
نویسنده سپس افزوده: «اصلاً بگذارید از یک جای دیگرِ ماجرا وارد بحث شویم؛«خوبی چه بدی داشت…» قسمت نخستی هم دارد که فعلاً با آن کاری نداریم اما و همچنان؛«از حادثه لرزند به خود کاخ‌نشینان». داستان، داستان رسانه است و کسانی که دیواری سترگ و بلند کشیده‌اند بین رئیس‌دولت تدبیر و رسانه‌های حامی، مستقل و دارای پایگاه مردمی. اصلاً خواستار آن نیستیم که «قلم عفو بر جرائم ما رسانه‌ای‌ها» کشیده شود که چون نقد کرده‌اید پس‌اندکی با فاصله‌تر بایستید؛ نه! داستان از این قرار است که این خودمحرومی از همراهیِ رسانه را نمی‌فهمیم که دستِ آخر قرار است کجای ماجرا را ترمیم کند.
این نوشتار آورده است: «ما» از جمله همان«کوخ‌نشینان»ی هستیم که «غم سیلاب» نداشتیم واگرنه در صف حامیان رقیب ایستادن نه برای‌مان سخت بود و نه ناممکن… چه تفاوتی برای ما دارد که هوای این سوی میدان را داشته باشیم یا هوای آن سو را!؟ اگر هم خیال می‌کنند شاخک‌های آینده‌نگری‌مان درد می‌کند اشتباه می‌کنند که هم اطرافیان حسن روحانی را می‌شناختیم و این روزها را به عینه می‌دیدیم و هم عاقبت رقیب و روزگاری که در آن روزگار می‌گذرانیم!
در ادامه این نوشتار آمده: «دم دستی‌ترین رفتار و ساده‌ترین برخورد حذفی است! حالا مثلاً ما نباشیم در فلان موضع و جلسه، به کجای ماجرای روزنامه‌نگارانه ما به اصطلاح «بر» می‌خورد؟… این روزگار می‌گذرد… فرصت‌های مدیدی پیش روی همه خواهد بود که بیندیشند آن‌گاه شاید از رسانه‌ای نبودن و رسانه ناشناس بودن خود پشیمان شدند! آن وقت است که قسمت دوم ماجرا خواندنی‌تر می‌شود: «خوبی چه بدی داشت که یک بار نکردی!؟» یک سال و چند روز دیگر ساکن پاستور عوض خواهد شد و چندین و چندسال و چندین و چند ماه چندین و چند روز وقت باقی است که بیندیشید:«صد بار… و دیدی ثمرش را…» عزت زیاد!»
وقتی «انتخابات بازان»  مجلس را به وصف بارز خود متهم می‌کنند!
روزنامه دولتی ایران دیروز در گزارشی نوشت:‌«… هدف پیش‌داوری و حتی ارزیابی عملکرد مجلس در فاصله کوتاه آغاز به کار نیست و حتما باید به نمایندگان فرصت بیشتری داد تا هم شناخت بیشتری نسبت به قوانین و آیین‌نامه‌ها و هم ارزیابی دقیق‌تری از وضعیت کشور و راهکارهای موجود برای رفع مشکلات پیدا کنند. بر این اساس آنچه گفته شد در حکم یادآوری جهت‌گیری‌ها و مسیری است که به‌نظر می‌رسد بهارستان در پیش گرفته و هنوز از فضای رقابت‌های انتخاباتی فارغ نشده است. شاید شانس بد مجلس یازدهم هم همین باشد که به فاصله کوتاهی رقابت انتخاباتی دیگری در پیش است و چه بسا برخی نمایندگان دانسته یا ندانسته انجام وظایف قانونی خود یعنی قانونگذاری و نظارت را معطوف به آن کنند.»
رویدادها و واقعیات معطوف به انتخابات نشان می‌دهد، طیف مدعی اصلاحات انتخابات را محمل و زمینه‌ای برای سیاسی‌‎کاری، سیاه‌نمایی، دروغ‌پراکنی، فتنه‌انگیزی، تشویش افکار عمومی و فریبکاری برای کسب کرسی‌های قدرت و پیاده کردن جهت‌‌گیری‌ها و مقاصد مغایر و متضاد با اهداف انقلاب قرار ‌داده و کمترین اعتباری برای آراء ملت و مطالبات بر حق آنان قائل نیست. جماعت «انتخابات باز»، مجلس را به وصف بارز خود متهم می‌کند!

print

برچسب ها:

پاسخی بگذارید