تاریخ: ۳:۱۴ :: ۱۳۹۷/۱۰/۱۲
کاهش قیمت مرغ در راه است

معاون وزیر جهاد کشاوری اعلام کرد که مشکلی در تولید گوشت مرغ وجود ندارد و به زودی با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، قیمت این محصول پروتئینی به ثبات رسیده و ارزان خواهد شد.

به گزارش اقتصاد شمال ،مرتضی رضایی اظهار کرد: میزان تولید گوشت مرغ براساس میزان جوجه‌ریزی انجام شده در سال‌های پرورشی، محاسبه و ارزیابی می‌شود و محصولی که هم‌اکنون در بازار خرید و فروش می‌شود در دهه پایانی آبان ماه و نهایتا دهه اول دی ماه جوجه‌ریزی‌اش انجام شده است. آمارها نشان می‌دهد که جوجه‌ریزی که در سه ماهه پاییز داشته‌ایم هیچ کاهشی نداشته و حتی جوجه‌ریزی در آذر ماه بیشتر از ماه قبل از آن بوده است. بنابراین از نظر تولید هیچ مشکلی نداریم.

وی با اشاره به نوسانات گوشت مرغ در بازار افزود: به نظر می‌رسد یکی از دلایل نوسانات قیمت گوشت مرغ، جایگزینی این محصول به جای گوشت قرمز در پی نوسانات قیمتی آن بوده باشد و انتظارات تورمی موجود در بازار نیز می‌تواند روی این مسئله اثرگذار باشد اما مسلما در روزهای آینده قیمت این محصول به ثبات رسیده و تا پایان دی ماه شاهد کاهش قیمت آن خواهیم بود.

فاصله قیمت عمده‌فروشی و خرده‌فروشی مرغ نشانه سودجویی است

رضایی ادامه داد: گوشت مرغ در بازار با نوسانات قیمتی مواجه شده که البته بررسی‌های ما نشان می‌دهد یکی از دلایل اصلی آن سودجویی‌هایی است که صورت می‌گیرد؛ چرا که به عنوان مثال امروز قیمت این محصول در میدان بهمن ۱۱ هزار تومان بوده است. حال آنکه مشاهده می‌کنیم که در بازار قیمت خرده‌فروشی گوشت مرغ فاصله زیادی با این نرخ دارد و نشان می‌دهد که دستگاه‌های نظارتی باید توجه بیشتری داشته باشند.

وی اضافه کرد: برای اینکه مردم در تنگنا نباشند و بازار کنترل شود روزانه بیش از ۵۰۰ تن گوشت مرغ منجمد شرینگ پک شده با کیفیت بسیار عالی توسط شرکت پشتیبانی امور دام به قیمت ۸۶۵۰ تومان عرضه می‌شود که در همه فروشگاه‌های زنجیره‌ای و میادین میوه و تره‌بار قابل تامین است و برای همه دستگاه‌های اجرایی و آموزش عالی آن را در نظر گرفته‌ایم.

 معاون وزیر جهاد کشاوری با بیان اینکه هیچ کمبودی در تولید و تامین گوشت مرغ وجود ندارد، تاکید کرد: تولید گوشت مرغ به اندازه کافی در کشور صورت گرفته و مسلما قیمت آن شکسته شده و به نرخ منطقی و متعادلش باز خواهد گشت. البته سیستم توزیع در کشور به صورت خرده‌فروشی بوده و نامناسب است که باید اصلاح شده و دستگاه‌های نظارتی نظارت بیشتری روی آن داشته باشند.

ایسنا

print

پاسخی بگذارید