از طریق خط ریلی اتفاق افتاد
تاریخ: ۲۳:۳۱ :: ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
کاهش یک سوم هزینه تولید برای فعالان اقتصادی

استاندار گیلان با اشاره به کاهش هزینه تمام شده تولید و نیز رشد و رونق اقتصادی از طریق حمل و نقل ریلی گفت: ورود مواد اولیه از طریق شبکه ریلی می‌تواند تا یک سوم، هزینه تولید را برای فعالان اقتصادی استان کاهش دهد.

 به گزارش اقتصاد شمال مصطفی سالاری روز یکشنبه در حاشیه ورود نخستین قطار باری به ایستگاه راه آهن گیلان اظهار داشت: امروز پس از گذشت دو ماه از افتتاح رسمی راه آهن، بخش باری این شبکه حمل و نقلی نیز راه اندازی شده و محموله شمش آهن که با ۹ واگن قطار امروز وارد گیلان شده، سرآغازی برای توسعه حمل و نقل ریلی در استان است.
وی با اشاره به برنامه حرکت قطار مسافری گیلان اظهار داشت: به منظور تسهیل حمل و نقل مسافر در استان همه روزه تردد قطار از رشت به تهران و یک روز در هفته از رشت به مقصد مشهد مقدس بدون وقفه زمانی، صورت می گیرد که استقبال عمومی خوبی را به همراه داشته و ضروریست مسئولان راه آهن نیز برای رفع مشکلات موجود و تسهیل استفاده شهروندان از راه آهن تلاش کنند.
به گزارش ایرنا اولین محموله ۷۰۰ تنی شمش فولاد امروز از طریق خط آهن خوزستان به قزوین و سپس به ایستگاه راه آهن رشت وارد شد.
نیمه اسفندماه سال گذشته راه آهن قزوین – رشت با حضور رئیس جمهوری و هیأت هایی خارجی، به طور رسمی افتتاح شد. راه آهن قزوین – رشت به صورت یک خطه، از ایستگاه سیاه چشمه در شمال غرب قزوین و قبل از شهر تاکستان از خط آهن اصلی تهران – تبریز منشعب شده و با گذر از روستاهای کوهین و شیرین سو در محدوده شهرهای لوشان، منجیل، رودبار، رستم آباد و امامزاده هاشم ادامه مسیر داده و به ایستگاه رشت می رسد.
راه آهن قزوین – رشت ۵۳ تونل به طول ۲۲ کیلومتر دارد؛ همچنین بزرگترین پل راه آهن کشور به طول یک هزار و ۴۳۰ متر روی سد منجیل ساخته و برای احداث این خط ریلی حدود ۹ کیلومتر پل بزرگ و ۲۲ میلیون متر مکعب خاکبرداری و خاکریزی شده است.
یکی از مهمترین اهداف احداث خط آهن گیلان تکمیل نوستراک شمال – جنوب است؛ هم اکنون برای تحقق این مهم در ادامه راه آهن رشت – قزوین ، مسیر ریلی از رشت به سمت بندرانزلی، کاسپین و آستارا در حال تکمیل است.

ایرنا

print

پاسخی بگذارید