تاریخ: ۰:۰۸ :: ۱۳۹۸/۰۸/۰۵
کتاب‌هایی که از پیامبر اسلام (ص) می‌گویند

در این گزارش به معرفی چند کتاب درباره زندگی و سیره نبوی می‌پردازیم.

مولفان ما در این  سال ها کتاب های متعددی درباره پیامبر اکرم (ص) نوشتند. برخی از این کتاب ها آثار پژوهشی و برخی از این کتاب ها ادبی بودند و در قالب های مختلف ادبی خلق شدند. در اینجا به معرفی برخی لز این آثار می پردازیم:

کتاب آفتاب عالم و نور خدا

کتاب «آفتاب عالم و نور خدا» اثر ابوبکر هدایت الله مصنف و محمد معروف نودهی است که در انتشارات کردستان منتشر شد. این کتاب ترجیع بندی در بیان معجزات، وصف و ثنای پیامبر اسلام است که آن را دو تن از علمای اهل سنت به نظم کشیدند. فهرست آغازین و قافیه هر بیت براساس حروف الفبای فارسی مرتب شده است.

آواز گنجشک ها

کتاب آواز گنجشک‌ها اثری است که ناصر نادری آن را در انتشارات پیام محراب منتشر کرد. این کتاب چهل قصه را از زندگی پیامبر اسلام (ص) روایت می‌کند. مرتضی امین تصویرگری کتاب را برعهده داشته است. این اثر برای نخستین بار در سال ۱۳۷۹ منتشر شد. کتاب «آواز گنجشک‌ها» تاکنون سه بار تجدید چاپ شده و تیراژ چاپ سوم اثر به ۵ هزار نسخه رسیده است.

اسلام شناسی و پاسخ به شبهات،دفاع از اسلام و پیامبر اسلام (ص) 

کتاب «اسلام شناسی و پاسخ به شبهات، دفاع از اسلام و پیامبر اسلام (ص)» اثری است که علی اصغر رضوانی آن را در انتشارات مسجد مقدس جمکران منتشر کرد. این کتاب به بیان مطالبی درباره اسلام، بررسی و شناخت محمد (ع) می‌پردازد. همچنین از پیامبر اسلام، سال ۵۳ قبل از هجرت و تاریخ اسلام از آغاز تا سال ۱۱ قمری می‌گوید. احمد سعیدی ویراستاری این کتاب را برعهده داشت.

نور پاک علیهم السلام، زندگی پیامبر عالیقدر اسلام

کتاب «۱۴ نور پاک علیهم السلام، زندگی پیامبر عالیقدر اسلام» کتابی است از عبدالرحیم عقیقی بخشایشی که در دفتر نشر نوید اسلام منتشر شد. این کتاب درباره حضرت محمد پیامبر اسلام، واقعه سال ۵۳ قبل از هجرت و سرگذشتنامه ۱۴ معصوم است. این اثر برای نخستین بار سال ۸۱ با تیراز ۲ هزار جلد منتشر شد.

اصول دیپلماسی در اسلام و رفتار سیاسی پیامبر ( ص )

کتاب «اصول دیپلماسی در اسلام و رفتار سیاسی پیامبر (ص)» اثر محمد غفوری است که در انتشارات مهاجر منتشر شد. این کتاب درباره اسلام و سیاست است. این اثر برای نخستین بار در سال ۸۷ با تیراژ ۲۲۰۰ نسخه منتشر شد. در کتاب نخست تعریفی از دیپلماسی و نیز مفاهیم جنگ و صلح در جهان عرضه می‌شود. سپس از ساختار‌های دیپلماسی در مکتب اسلام به ویژه در رفتار پیامبر اکرم (ص) می‌گوید. در ادامه تاریخ تحول دیپلماسی در دولت‌های پس از اسلام و ویژگی‌های سفیران در اسلام به رشته تحریر درمی آید.

اصول و روش تربیت اسلامی دوره کودکی بر مبنای سیره پیامبر اعظم (ص)

کتاب «اصول و روش تربیت اسلامی، دوره کودکی بر مبنای سیره پیامبر اعظم (ص)» اثر کرم صرفه جو در انتشارات آریترین منتشر شد. این کتاب درباره تربیت خانوادگی، کودکان، سرپرستی، جنبه‌های مذهبی اسلام، پیامبر اسلام، سال ۵۳ قبل از هجرت و دیدگاه درباره تربیت خانوادگی است. این کتاب برای نخستین بار سال ۹۷ در هزار جلد منتشر شد.

میلاد نور در عصر ظلمت

میلاد نور در عصر ظلمت، اثر محمد کریمی نسب است که درانتشارات محمد و آل محمد (ص) منتشر شد. این کتاب تاریخ زندگانی پیامبر (ص) را بیان می‌کند. همچنین نقدی بر تحریفات سلمان رشدی و دشمنان اسلام و علت تعدد زوجات در اسلام و بحث ارتداد دارد. این اثر برای نخستین بار در سال ۸۶ با تیراژ ۱۵۰۰ جلد منتشر شد.

آخرین سفیر

کتاب «آخرین سفیر» اثر رضا شیرازی در انتشارات پیام آزادی منتشر شد. این کتاب درباره زندگی پیامبر اسلام (ص) است که برای نخستین بار در سال ۷۰ با تیراژ ۱۱ هزار نسخه منتشر شد. مرتضی نمین نقاشی این اثر را برعهده داشت.

خبرنگاران جوان

print

پاسخی بگذارید