گروه: اجتماعی
تاریخ: ۱۵:۰۹ :: ۱۳۹۹/۰۹/۱۰
کرونا باعث ترک تحصیل ۲۸۹ دانش‌آموز گنبدکاووس شد

کارشناس مسوول آموزش ابتدایی مدیریت آموزش و پرورش گنبدکاووس گفت که خانواده ۲۸۹ دانش‌آموز مقطع ابتدایی این شهرستان بعد از نام‌نویسی در مدارس، به دلیل شیوع کرونا از ادامه تحصیل فرزندان‌ خود جلوگیری کردند.

محمد حسین‌زاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: طبق اعلام سامانه سناد، ۴۶ هزار و ۷۴۹ دانش آموز در سال تحصیلی ۱۳۹۹- ۱۴۰۰ در مقطع ابتدایی گنبدکاووس نام نویسی کرده بودند اما خانواده ۲۸۹ دانش آموز که ۱۳۸ نفر آنها پایه اول ابتدایی و ساکن مناطق روستایی هستند به بهانه کرونا، تاکنون فرزندان خود را به مدرسه نفرستادند.

کارشناس آموزش و پرورش گنبدکاووس ادامه داد: هم اکنون ۳۰ هزار و ۳۸۸ دانش آموز مقطع ابتدایی به صورت حضوری، ۱۳ هزار و ۹۸۷ نفر از طریق شبکه شاد و هزار و ۴۰۶ نفر هم از طرق تلویزیون آموزش‌های درسی را فرا می‌گیرند.

به گفته حسین‌زاده، برای ۶۷۹ دانش آموز مقطع ابتدایی گنبدکاووس که به هیچکدام از روش های ذکر شده دسترسی ندارند، بسته‌های آموزشی ارسال می‌شود.

به گزارش ایرنا، پیش از این کمال‌الدین نظرنژاد مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس نیز گفته بود: ۵۲ درصد دانش آموزان این شهرستان مرزی که نیمی از آنان در مقطع ابتدایی تحصیل می‌کنند، به شبکه شاد دسترسی دارند.

آموزش و پرورش شهرستان ۳۵۰ هزار نفری گنبدکاووس، ۸۵ هزار دانش‌آموز دارد که در ۵۰۰ آموزشگاه مناطق شهری و روستایی مشغول تحصیل هستند.

print

پاسخی بگذارید