تاریخ: ۲۲:۴۳ :: ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
کرونا ۳۹ میلیارد ریال به زنان سرپرست خانوار گنبد خسارت زد

رییس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای گنبدکاووس از خسارت ۴۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریالی بیماری کووید ۱۹ به مراکز فنی و حرفه‌ای بخش خصوصی این شهرستان خبر داد و گفت: حدود ۳۹ میلیارد ریال از خسارت‌ها به آموزشگاه‌هایی با مدیریت زنان سرپرست خانوار تحمیل شد.

محمدرضا ملکان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مدیریت ۸۳ درصد از ۶۴ آموزشگاه فنی و حرفه‌ای بخش خصوصی گنبدکاووس برعهده بانوان است که بیشتر آنان، زنان سرپرست خانوار هستند که در ساختمان‌های استیجاری فعالیت داشته و براثر شیوع کرونا و تعطیلی و یا کاهش فعالیت، خسارت‌ زیادی متحمل شدند.

وی از پرداخت تسهیلات جبران خسارت کرونا به آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای گنبدکاووس خبر داد و افزود: تاکنون به ۷۰ درصد از صاحبان این مراکز هر کدام مبلغ ۱۶۰ میلیون ریال وام با کارمزد ۱۲ درصد پرداخت شده است.

ملکان ادامه داد: امسال ۷۹۲ نفر ساعت آموزش‌ مهارتی در مراکز فنی و حرفه‌ای بخش خصوصی گنبدکاووس به هنرجویان ارائه شد که در مقایسه با ۲ هزار و ۴۰۰ نفر ساعت آموزش مدت مشابه سال گذشته، به یک سوم کاهش یافته است.

رییس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای گنبدکاووس با اشاره به فعالیت مقطعی آموزشگاه بر اساس وضعیت شیوع کرونا در شهرستان، گفت: مطابق اعلام شیوه‌نامه ابلاغی ستاد مقابله با کرونا با صعودی شدن روند شیوع بیماری کووید ۱۹، فعالیت این آموزشگاه‌ از ۱۸ آبان تعطیل شد.

ملکان افزود: عده‌ای از این موضوع سوء استفاده کردند و به صورت غیرمجاز رشته‌های خاص مانند مراقبت‌های زیبایی و یا خیاطی را در خانه و آرایشگاه‌ها آموزش می‌دهند که نیاز به پیگیری مراجع مرتبط برای جلوگیری از ادامه فعالیت آنها وجود دارد.

طبق آخرین اعلام دانشگاه علوم پزشکی گلستان تا روز چهارشنبه ۵۷۹ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری بودند که از این تعداد ۱۰۸ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه (آی‌سی‌یو) بستری و ۵۲ بیمار به علت وخامت اوضاع به دستگاه ونتیلاتور متصل هستند.

سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز گفت که در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز ( ۱۵ آذر ۱۳۹۹) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۱۲ هزار و ۱۵۱ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد و هزار و ۵۶۲ نفر بستری شدند، با این حساب، مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به یک میلیون و ۲۸ هزار و ۹۸۶ نفر رسید.

print

پاسخی بگذارید