گروه: اقتصادی
تاریخ: ۲۱:۱۴ :: ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
کرونا  ۶۵ درصد واحدهای صنعتی مازندران را تحت تاثیر قرار داد

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مازندران گفت: تبعات کرونا بر بخش صنعت استان گسترده بوده و بجز دو بخش صنعتی مابقی صنایع که شامل ۶۵ درصد صنعت مازندران می شود تحت تاثیر این بیماری قرار گرفته‌اند.

علیرضا یوسف نژاد روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : تولیدات صنایع نساجی ، پوشاک و تولید کفش بدلیل تعطیلی بازار بخصوص بازار شب عید و نبود مشتری ناچارا کم شد.

وی ادامه داد : همچنین کرونا باعث تعطیلی فعالیت های عمرانی و ساخت و ساز شد که این مساله بر صنایعی همچون کانی (غیرفلزی) همچون سیمان و شیشه ، صنایع فولادی به عنوان تولیدکنندگان میله گردهای ساختمان و برق و الکترونیک مازندران تاثیر گذاشته است و این بخش از صنایع نیز بی تاثیر از تبعات بیماری نبوده است .

معاون صنعت مازندران همچنین خودروسازی را دیگر صنعتی که کرونا بر فعالیت انها تاثیر گذاشته است و گفت : هرچند ۲ کارخانه سایپا و ایران خودرو تولیدات خود را داشته اند ولی عدم عرضه و نبود مشتری در این زمینه تاثیر خود را گذاشته است .

وی با اشاره به تعطیلی بازار و فروش محصولات و همچنین ضرورت کاهش نیروها برای حفظ سلامت آنها ، ادامه داد : تمامی این کارخانه ها در این دوران کرونایی مجبور به کاهش شیفت کاری از ۲ به یک شیفت شدند و خطوط تولید با حجم اندک تولید مشغول به کار شدند .

یوسف نژاد تعداد واحدهای صنعتی فعال مازندران را ۲ هزار و ۷۰۰ واحد اعلام و تصریح کرد : ۶۵ درصد صنایع استان در بخش های فوق الذکر می باشند که تحت تاثیر کرونا قرار گرفته اند.

وی صنایع غذایی را بخشی نام برد که از تبعات کرونا کمتر آسیب دید و گفت : ۲۵ درصد صنایع استان در این زمینه فعال هستند .

یوسف نژاد از صنایع شیمیایی بخاطر تولید شوینده ها و ضدعفونی کننده ها به عنوان تنها صنعتی در مازندران که دوران کرونایی بر حجم فعالیت و تولید آنها اضافه شد ذکر کرد.

وی گفت : برآورد دقیق و ریالی آسیب کرونا به صنعت مازندران در ماههای آینده قابل ارزیابی است .

print

پاسخی بگذارید