گروه: اجتماعی
تاریخ: ۱۱:۵۵ :: ۱۳۹۸/۰۷/۲۹

در این ایام مواکب سازمان اوقاف در شهر مقدس سامرا اقدام جالبی را آغاز کرده‌اند که در آن واقعه کربلا به وسیله عینک‌های واقعیت مجازی برای عموم مردم روایتگری می‌شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران، مواکب سازمان اوقاف و امور خیریه کشور امسال نیز مانند سالهای گذشته در شهر مقدس سامرا برپا شده تا به زائرین اربعین حسینی و امامین عسگرین خدمت‌رسانی کنند.

موکب‌های اوقاف استانهای کشور با فعالیت شبانه‌روزی اقدام به توزیع غذا در وعده‌های صبحانه، ناهار، شام و سه میان‌وعده می‌کنند که شاهد فعالیت دوچندان خادمین آن هستیم.

سازمان اوقاف و امور خیریه امسال در شهر مقدس سامرا همزمان با برپایی مواکبی اقدام جالبی را آغاز کرده که در آن واقعه کربلا به وسیله عینک‌های واقعیت مجازی برای زائران می‌شود.

موکب عینک‌های واقعیت مجازی که با استقبال زائران اربعین حسینی روبه‌رو شده است، با داشتن غرفه کودک و نوجوان راه جدیدی برای تبلیغ و روایتگری حماسه عاشورا آغاز کرده است.

این اقدام جدید موجب شد تا کودکان ایرانی و عراقی دور هم جمع شوند و شاهد وحدت و همدلی بین کودکان دو کشور باشیم؛ در این موکب غرفه‌ای ویژه‌ برای بازی و سرگرمی کودکان و زائران اربعین حسینی که دارای فرزندان کوچک هستند تشکیل شده است.

این حسینیه با استقبال کودکان ایرانی و عراقی روبه‌رو شده و به شکلی می‌توان گفت نوعی نوآوری در اربعین حسینی ایجاد شده است.

ایجاد تصاویر شنی با هنرمایی خاص، عینک‌های واقعیت مجازی، وسایل بازی، عکس رایگان برای زائران اربعین حسینی، اهدا جوایز به کودکان و… از جمله سرگرمی موکب فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه است که در شهر مقدس سامرا برپا شد.

برگزاری مراسم عزاداری به‌صورت روزانه، روایت حرمین عسگریین، برپایی چادر برای اسکان ۲ هزار نفر در جوار موکب، برپایی نماز جماعت یومیه، ایجاد تصاویر و خوش‌نویسی بر روی میز شنی، نقاشی بکشید و جایزه بگیرید، روایتگری شهادت حضرت ابوالفضل (ع) با عینک‌های واقعیت مجازی با دوربین وی‌آر از دیگر اقدامات جالب اوقاف می‌باشد که در این موکب اجرا می‌شود.

در این موکب تلاش شد دستاوردها و مفاهیم عاشورا قابل فهم باشد تا برای کودکان به نمایش درآید؛ این کودکان باوجود آنکه زبان یکدیگر را نمی‌فهمند با زبان کودکی خود یکدیگر را دوست خطاب می‌کنند و این یک نقطه مشترک بین دو کشور است.

print

پاسخی بگذارید