گروه: اقتصادی
تاریخ: ۲۱:۰۰ :: ۱۳۹۹/۰۵/۲۱
کشف ۵۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در گنبدکاووس

فرمانده انتظامی گنبدکاووس گفت که از ابتدای امسال تاکنون ۵۰ میلیارد ریال انواع کالای قاچاق از جمله لوازم خانگی، گوشی تلفن همراه، سیگار، پارچه، لوازم آرایشی، بهداشتی و دارو در این شهرستان مرزی کشف و ضبط شد.

سرهنگ محمود علی‌فر روز سه‌شنبه در مراسم تجلیل از خبرنگاران فعال در حوزه انتظامی گنبدکاووس همچنین از کشف ۱۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر و دستگیری ۴۵۰ معتاد متجاهر و خرده فروش مواد مخدر از ابتدای امسال تاکنون در گنبدکاووس خبر داد و افزود: کشف این مقدار مواد مخدر در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۹۴ درصد افزایش دارد.

سرهنگ علیفر، امنیت و آرامش مردم را خط قرمز پلیس دانست و اضافه کرد: باتوجه به گلایه شهروندان در رابطه با حضور معتادان و خرده فروشان موادمخدر در برخی بوستان‌های شهری، انتظامی گنبدکاووس طرح ارتقای امنیت اجتماعی را با قوت در نقاط آلوده شهرستان اجرا می‌کند.

فرمانده انتظامی گنبدکاووس ادامه داد: با وجود کاهش هفت درصدی انواع سرقت و افزایش ۸۹ درصدی کشف سرقت‌ها در این شهرستان، بازهم مردم از وقوع سرقت‌های خُرد گلایه ‌دارند که باید علل وقوع این جرم مانند سرقت کابل برق و مخابرات ریشه یابی شود.

وی بابیان اینکه در قوانین جزایی مجازات سنگینی برای سرقت‌های خُرد تعریف نشده، ادامه داد: این امر عاملی برای تکرار این نوع جرم‌ها در جامعه است.

سرهنگ علیفر، بیکاری، تورم و مشکلات اقتصادی را از دلایل ارتکاب سرقت‌های خُرد بویژه از سوی افراد سابقه‌دار اعلام کرد و از نیکوکاران و فعالان اقتصادی و تولیدی گنبدکاووس خواست شرایط را برای اشتغال افراد آزاد شده از زندان جهت تامین آبرومندانه مخارج زندگی شان، فراهم کنند.

وی همچنین گنبدکاووس را از کم نزاع‌ترین شهرستانهای استان دانست و گفت: امسال وقوع درگیری و نزاع در این شهرستان ۳۵۰ هزار نفری، ۲۵ درصد کاهش داشته است.

print

پاسخی بگذارید