تاریخ: ۲۳:۰۸ :: ۱۳۹۹/۰۷/۱۲

- استاندار گیلان گفت: ایجاد کمترین اشکال و کوتاهی در مسیر سرمایه گذاری را نمی پذیرم، تصریح کرد: باید نهایت همکاری با سرمایه گذاران در چارچوب ضوابط قانونی، صورت گیرد.

ارسلان زارع بعد از ظهر روز شنبه در آئین تودیع و معارفه فرماندارسابق و جدید شهرستان رضوانشهر، امیدآفرینی به مردم و فراهم‌سازی امنیت بویژه امنیت سرمایه گذاری را خنثی‌کننده همه توطئه‌ها دانست و افزود: عزت، سربلندی و تعالی هر ملت در گروی انسجام و همبستگی آنهاست و وحدت و برادری یکی از ارزشمندترین مفاهیم و واژگانی است که پیامبر رحمت و مهربانی در استمرار رسالت دیگر انبیاء الهی برای جوامع بشری به ارمغان آورد.

وی با اشاره به اینکه پیگیر مشکلات کارگران چوکا و شفارود هم هستم، گفت: زراعت چوب، گامی موثر در جلوگیری از وارد آمدن آسیب به جنگل و نیز بهبود اشتغالزایی است.

وی باتاکید بر حفظ منابع طبیعی و عرصه های جنگلی گفت: باید تلاش کنیم از هرگونه دست اندازی به جنگلها و تخریب منابع طبیعی و محیط زیست جلوگیری کنیم چنانکه موضوع تنفس جنگل نیز در همین راستا بوده است.

استاندار گیلان بیان کرد: از ۴ هزار هکتار زراعت چوب در سطح استان گیلان، بخش قابل ملاحظه ای مربوط به رضوانشهر است که باید مردم را تشویق به همکاری با منابع طبیعی کنیم.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه رضوانشهر از دیرباز تجلی گاه وحدت بین مذاهب و اقوام بوده است ، گفت : مشارکت مردم در تأمین امنیت و شکل گیری آن یک حقیقت انکار ناپذیر است و امروز شرایط کشور به‌گونه‌ای است که همه باید آن را به‌درستی درک کنیم و بدانیم در سایه وحدت است که می توانیم در جنگ اقتصادی دشمنان علیه ملت و نظام اسلامی به پیروزی برسیم.

وی با بیان اینکه امروز شاهد تکرار و تشدید دشمنی‌هایی از سوی دولت‌های استکباری هستیم که از آغاز پیروزی انقلاب اسلامی برای تضعیف نظام برآمده از آرای مردم ایران اسلامی به کار بستند، گفت: ملت ایران طی بیش ازر چهار دهه گذشته ثابت کرده اند گامی از آرمان های خود عقب نمی نشینند و اکنون نیز شاهد ایستادگی و مقاومت آنان در برابر زورگویی‌های دشمنان هستیم و همین مولفه، عامل پیروزی و سرافرازی کشورمان خواهد بود.

وی با بیان این مطلب که سربلندی و بزرگی کشور و ملت ایران در گرو وحدت و انسجام است گفت: رضوانشهر از شهر های مهم استان گیلان و کشور می باشد که تجلی وحدت بین شیعه و اهل سنت و اقوام در آن وجود دارد که این امر ناشی از رعایت سفارشات بزرگان است.

استاندار گیلان در ادامه با اشاره به اهمیت رضوانشهر و پره سر گفت: قرار گرفتن در مسیر ترانزیت و وجود بنگاه های اقتصادی و تولیدی ملی در این شهرستان، زمینه سرمایه گذاری و اشتغال را برای سرمایه گذاران مهیا می سازد.

استاندار گیلان در ادامه نیز با اشاره به اهمیت رضوانشهر و پره سر گفت: قرار گرفتن در مسیر ترانزیت و وجود بنگاه های اقتصادی و تولیدی ملی در این شهرستان، زمینه سرمایه گذاری و اشتغال را برای سرمایه گذاران مهیا می سازد.

وی افزود: انتظارم از فرماندار جدید و همه مدیران در این شهرستان این است که برای سرمایه گذاری تلاش کنند و کمترین کوتاهی در این راستا را نمی پذیرم.

 

استاندار گیلان در پایان این جلسه از زحمات محمدمهدی مظفری فرماندار سابق رضوانشهر قدردانی کرد و محمود قاسمی را بعنوان فرماندار جدید این شهرستان معرفی کرد.

شهرستان رضوانشهر با حدود ۸۰ هزار نفر جمعیت، دو بخش بنام های مرکزی و پره سر و ۱۲۰ روستا در ۷۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است و حدود نیمی از جمعیت این مناطق را اهل سنت شافعی مذهب تشکیل می دهند.

print

پاسخی بگذارید