تاریخ: ۲:۱۲ :: ۱۳۹۷/۰۹/۰۴

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران از کم کاری بانک های چالوس در پرداخت تسهیلات اشتغالزایی در این شهرستان انتقاد کرد.

سرویس سردبیری اقتصاد شمال:روند پرداخت تسهیلات توسط بانک ها از جمله مواردی است که همواره مورد انتقاد قرار می گیرد مسیر های پر پیچ و خم اداری از گله مندی های اقشار وام بگیر است ایرنا در خبری از شهرستان چالوس این مساله را از قول مدیر کل تعاون مازندران گوشزد می کند و می آورد ؛کامران اصغری در نشست شورای اداری شهرستان چالوس گفت: سهم چالوس از طرح اشتغال فراگیر حدود ۳۲ میلیارد تومان بوده که با بررسی های به عمل آمده به علت کم کاری برخی از بانک ها از جمله ملت ، صادرات و سپه میزان جذب این میزان تسهیلات رضایت بخش نیست.
دولت در دی ماه سال گذشته با هدف تثبیت سکونت گاهها ، رونق تولید و بهبود فضای کسب و کار در روستاها ، طرح اشتغال روستایی و فراگیر و برای نام نویسی جویندگان کار، سامانه کارا را راه اندازی کرد و برهمین اساس از منابع صندوق توسعه ملی حدود ۱۲ هزار میلیارد تومان در این بخش در نظرگرفت.
براساس آمار منابع رسمی، سهم استان مازندران از این میزان تسهیلات حدود ۳۵۰ میلیارد تومان اعلام شده است.
وی اظهار داشت: اگرچه مازندران در جذب تسهیلات اشتغال فراگیر در سطح کشور رتبه ۳ را کسب کرده ولی در برخی از شهرستان ها متاسفانه به علت کم کاری بانک ها بویژه چالوس این میزان تسهیلات جذب نشد درحالی که تا پایان سال فرصت چندانی نیز باقی نمانده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران گفت: این موضوع به اطلاع مسئولان استانی بویژه سرپرست استانداری رسانده شد و ضمن آنکه فرمانداری شهرستان چالوس نیز باید این موضوع را با جدیت بیشتری پیگیری کند.
اصغری افزود: در بخش اشتغال روستایی نیز سهم شهرستان چالوس حدود ۶ میلیارد و ۱۲۳ میلیون تومان بوده که این میزان تسهیلات ۱۰۰ درصد جذب شده است و البته برای پرداختی این تسهیلات و ابلاغ آن در مرحله دوم که آبان ماه امسال بود به علت محدودیت های مالی دولت چنین اتفاقی رخ نداد ولی امیدوارم بزودی این مهم محقق شود.
فرماندارچالوس نیز در این جلسه گفت: در فرآیند پرداخت تسهیلات اشتغال فراگیر نقش اعضای کمیته های فنی و نظارت خیلی مهم است چرا که در فرآیند پرداخت این تسهیلات می توانند نقش مشاوره ای داشته باشند و علت جذب نشدن را نیز مشخص کنند.
محمدناصر زندی افزود: امروز یکی از دغدغه های اصلی دولت رونق تولید و اشتغال است بنابراین هرگونه کم کاری مسئولان ذیربط در این حوزه توجیه پذیرنیست.
شهرستان چالوس با جمعیتی دستکم ۱۳۰ هزار نفر درغرب مازندران قرار دارد.

print

پاسخی بگذارید