تاریخ: ۱۳:۱۰ :: ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
کیهان نوشت:شرارت در سوریه و عراق پاسخش را در یمن و دریای عمان گرفت

حملات و جنایت‌های رژیم صهیونیستی در منطقه که مدتی بود به شکل کاملا علنی صورت می‌گرفت گویا سرانجام این رژیم را به هدفی مشروع تبدیل کرده است. یک کشتیِ به احتمال زیاد جنگی این رژیم به شکلی حرفه‌ای در دریای عمان هدف قرار گرفته که این رژیم و متحدانش را کاملا گیج کرده طوری که هر کدام از رسانه‌های این رژیم، انگشت اتهام را به یک سوگرفته‌اند!

آمریکا و رژیم صهیونیستی در ماه‌های اخیر حملات خود به محور مقاومت را در عراق و سوریه و گاهی یمن افزایش داده و بعضا حتی علنا مسئولیت آن را بر عهده گرفته‌اند. رژیم صهیونیستی که در یمن‌، حمایت‌های غیر مستقیم و پنهانی از سعودی‌ها می‌کند، هر از چندگاهی به نیروهای مقاومت در سوریه و عراق نیز حمله کرده، طوری موضع می‌گرفت که، همه بدانند این حملات کار آنهاست! شاید این حملات سریالی باعث توهم این رژیم شده و همین توهم باعث شده بود هشدارهای مقاومت را جدی نگیرند. اما آنچه بامداد
پنج‌شنبه در دریای عمان رخ داد، فارغ از ان که کار چه کسی بود، آن‌قدر حرفه‌ای صورت گرفت که این رژیم را احتمالا از آن توهم خارج خواهد کرد. در مقابل آمریکا نیز علاوه‌بر حمایت از متجاوزان در یمن و تروریست‌ها در سوریه وعراق، مواضع محور مقاومت را در این کشورها با انحاء مختلف بمباران کرده است. این جنایات سبب شده تا محور مقاومت نیز عملیات‌های انتقام جویانه خود را شدت بخشیده و هر از گاهی به نیروهای آمریکایی ضربه‌ای وارد کند. اقدامات محور مقاومت در سوریه و عراق در کنار پیشروی‌های سریع انقلابیون یمن در مارب و این روزها، حمله به کشتی جنگی رژیم صهیونیستی که در پوشش کشتی باربری و با پرچم کشوری دیگر در حال تردد بود، نشان می‌دهد، اینکه می‌گویند دوران بزن در رو گذشته، حرف دقیقی است.
پیشروی در یمن
انقلابیون یمن در ۳ هفته گذشته با سرعت حیرت انگیزی به سمت شهر مارب حرکت کرده و به ۷ کیلومتری آن رسیده‌اند و همین روزهاست که پایان این عملیات رسانه‌ای شود. حمله‌ای هم که به کشتی صهیونیست‌ها شد و حمله کنندگان ردی از خود بر جای نگذاشته‌اند شاید به‌اندازه آزاد ‌سازی مارب، مهم باشد. شناسایی این کشتی که وانمود می‌شد متعلق به نیروی دریایی انگلیس است، پرچم کشور دیگری را داشت، و وانمود می‌شد باربری است و زدن آن طوری که، تلفات نگیرد، نشان می‌دهد، این کار، تمیز و حرفه‌ای انجام شده است.
جزئیات حمله
پنج‌شنبه شب بود که منابع خبری گزارش دادند یک کشتی متعلق به رژیم صهیونیستی که در حال خروج از غرب آسیا بود در دریای عمان دچار انفجار شده است. خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد این انفجار موجب افزایش نگرانی‌ها درباره امنیت کشتیرانی شده است. به گزارش خبرگزاری روسی «اسپوتنیک»، این حادثه در روز پنج‌شنبه ساعت هشت و چهل دقیقه شب به وقت‌گرینویچ رخ داد. ساختار امنیت دریانوردی بین‌المللی (IMSC) هم درخصوص این حادثه بیانیه‌ای صادر و اعلام کرد: «تحقیقات در حال انجام است. کشتی و خدمه ایمن هستند… به شناورهای در حال عبور در منطقه توصیه شده احتیاط کنند». در این اطلاعیه کوچکترین اشاره‌ای به علت این حادثه نشده است!
موساد
کانال تلویزیونی «کان» رژیم صهیونیستی اما در این ارتباط گزارش داده که این کشتی متعلق به فردی نزدیک به «یوسی کوهن»، رئیس‌سرویس جاسوسی (موساد) است. بر اساس این گزارش، این کشتی متعلق به شرکتی انگلیسی است که مالک آن فردی به نام «رامی اونگر» است و وقوع این انفجار هیچ تلفاتی نداشته است. ۲ شکاف در این کشتی ایجاد شده و هنوز مشخص نیست که این حمله با موشک یا به وسیله مین انجام شده است. با وجود اینکه هیچ طرفی مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفته است این شبکه مدعی شده احتمالا ایران پشت این حادثه باشد. منابع ادعایی شبکه «کان» گفته‌اند که شرکت مذکور در زمینه واردات خودروها و با پرچم «باهاما» فعالیت دارد!
خبرگزاری فرانسه نیز گزارش داده کشتی تجاری که در دریای عمان دچار سانحه! شده، «متعلق به یک شرکت اسرائیلی است». به گزارش ایرنا این کشتی صهیونیستی از بندر «الدمام» در شرق عربستان به سوی سنگاپور درحال حرکت بوده که پنجشنبه شب دچار سانحه! شده است.
پایگاه خبری صهیونیستی «آی‌۲۴»، نیز نوشته یک فروند کشتی باری متعلق به این رژیم در آب‌های دریای عمان دچار سانحه شده است. این کشتی با نام «هلیوس ری» با پرچم «باهاما» به سمت سنگاپور در حرکت بود. این کشتی یکشنبه هفته گذشته از بندر «جبل علی» در امارات حرکت و پس از پهلو گرفتن در ۴ بندر خلیفه در امارات، حمد در قطر، المحرق در بحرین و دمام در عربستان به سمت مقصد نهایی در سنگاپور حرکت کرده بود که بر اثر انفجار مجبور شد به سمت نزدیک‌ترین بندر در دریای عمان تغییر مسیر دهد.
سازمان دریانوردی انگلیس هم اعلام کرده که این انفجار در ساعت ۲۰:۴۰ پنجشنبه به وقت‌گرینویچ رخ داده ‌است. در حالی که پیش از این برخی منابع این کشتی را متعلق به انگلستان معرفی کرده بودند، یک پایگاه اطلاع‌رسانی متعلق به سازمان ملل که داده‌های کشتیرانی را بررسی می‌کند، این کشتی را متعلق به شرکت «Ray Shipping Ltd‌« در تل‌آویو معرفی کرد. «آبراهم اونگار» بنیانگذار این شرکت که یکی از ثروتمندترین شخصیت‌های رژیم صهیونیستی شناخته می‌شود، در مصاحبه با سایت خبری«Ynet»گفته، بر اساس آخرین اطلاعات رسیده چندین حفره در بدنه کشتی به وجود آمده که شبیه شلیک موشک یا انفجار مین‌های دریایی است. وی افزود، من فکر نمی‌کردم حمله‌ای انجام شود ولی به نظر می‌رسد این انفجار در ارتباط با تحولات جاری در منطقه است.
باربری نبود، نظامی بود
با این حال برخی از کارشناسان نظامی اعلام کرده‌اند که ‌‏شناوری که در دریای عمان هدف قرار گرفته، یک کشتی نظامی متعلق به ارتش رژیم صهیونیستی است. این شناور نظامی به صورت کاملا چراغ خاموش وارد خلیج‌فارس شده و در یکی از بنادر سعودی پهلو گرفته بود. صهیونیست‌ها از بیم افزایش تنش در خلیج‌فارس و دریای عمان، این شناور نظامی را تحت پرچم یک کشور دیگر و با شناسه تجاری، وارد منطقه کرده بودند. اطلاعات حاصله، حکایت از این دارد که شناور مزبور، مشغول جمع‌آوری اطلاعات از خلیج‌فارس و دریای عمان بوده که موقع برگشت، هدف قرار گرفته است.‌
از آنجایی که مالک این کشتی از نزدیکان رئیس‌موساد است این احتمال که این کشتی به دنبال جاسوسی در
خلیج فارس بوده تقویت می‌شود. رژیم صهیونیستی پس ازعلنی ‌سازی روابط با امارات و بحرین به دنبال تقویت حضور خود در خلیج‌فارس است تا بتواند جنایت‌های خود علیه محور مقاومت را به شکلی دقیق‌تر پیگیری کند. اما غافل از اینکه خلیج‌فارس منطقه تحت تسلط نیروهای مقاومت است و به همین دلیل این کشتی جاسوسی با وجود پنهانی حرکت کردن احتمالا در کمین یکی از شاخه‌های محور مقاومت گرفتار شده است.

print

پاسخی بگذارید