تاریخ: ۱۸:۵۸ :: ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
کیوی گیلان صادر می شود

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی گیلان از افزایش تقاضای خرید کیوی استان بین کشورهای حاشیه خزر خبر داد.

به گزارش اقتصاد شمال،منوچهر پارسافر  با اشاره به برداشت ۶۰ درصد کیوی گیلان یادآور شد: سال گذشته ۱۶۰هزار تن کیوی در استان تولید شد و پیش بینی می‌شود امسال ۱۷۵هزارتن کیوی در گیلان تولید شود.
وی هرس به موقع باغات و افزایش سطح زیر کشت را از عوامل مهم افزایش تولید کیوی در گیلان دانست و ادامه داد: کیفیت کیوی گیلان بسیار مرغوب است و کشورهای حاشیه خزر از مشتری های مهم این میوه صادراتی گیلان محسوب می‌شوند.
مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان خاطرنشان کرد: سال گذشته ۵۵ هزار تن کیوی به بازارهای کشورهای حاشیه خزر صادر شد و امسال نیز ۶۰ هزار تن کیوی به این بازارها صادر خواهد شد.
وی از افزایش تقاضای خرید کیوی گیلان بین کشورهای حاشیه خزر خبر داد و گفت: گیلان از استان های قطب صادر کننده کیوی کشور است.
پارسافر با اشاره به اینکه ۱۱هزار و ۵۰۰ نفر در گیلان در تولید کیوی فعالیت دارند، تصریح کرد: پیش‌بینی می شود امسال کیوی کاران گیلان از تولید این محصول، سه هزار و ۸۵۰ میلیارد ریال درآمد کسب کنند.
وی اظهار کرد: تالش با دو هزار و ۸۰۰ هکتار اراضی زیر کشت بزرگترین تولیدکننده کیوی گیلان است و پس از آن شهرستان های رودسر و آستارا در رتبه بعدی قرار دارند.
گیلان در تولید کیوی کشور رتبه اول را دارد و از نظر سطح زیرکشت بعد از استان مازندران در رتبه دوم قرار دارند.
منبع:ایرنا

print

پاسخی بگذارید