«کی‌روش هراسی» را القا کرده‌اند؛
تاریخ: ۶:۳۶ :: ۱۳۹۶/۰۸/۱۳

سرمربی تیم ملی ایران با بیان اینکه فدراسیون از او خواسته درباره بازی با ونزوئلا صحبت نکند، صعود به دور دوم جام جهانی را جنگ بزرگی دانست و گفت: کی‌روش هراسی را القا کرده‌اند.

کارلوس کی روش در حاشیه تمرین امروز تیم ملی فوتبال ایران درباره اردوی تیم ملی و بازی های تدارکاتی پیش رو، گفت: در حال حاضر تمام برنامه هایمان را انجام داده ایم. البته هنوز بازی مقابل ونزوئلا قطعی نیست.

وی درباره دلیل این قطعی نبودن، گفت: نمی دانم باید راجع به این مسائل صحبت کنم یا خیر. نمی دانم این موضوع مرتبط به مسائل داخل یا خارج زمین می شود. دستوری گرفته ام که نباید در اینباره صحبت کنم. سازمان ما مکاتباتی دریافت کرده اند که هنوز بازی قطعی نشده است.

سرمربی تیم ملی درباره اینکه آیا از فدراسیون فوتبال به او گفته است در این خصوص صحبت نکند؟ سرش را تکان داد و گفت: بله.

وی درباره اینکه آیا مهدی تاج از او این درخواست را داشته است؟ گفت: نمی توانم در اینباره صحبت کنم.

کی روش درباره اینکه گفته می شود از دریافت نکردن مطالباتش ناراحت است، گفت: آیا شما مرا می شناسید؟ من در چند سال حضورم در ایران درباره قرارداد و حقوقم وقتی شش یا هفت ماه به تعویق افتاده بود، گلایه نکردم. آیا الان باید برای سه روز تعویق، شکایت کنم؟ آیا حتی یک نفر از شما این مطلب را باور دارید؟ آیا هواداران فوتبال ایران این مطلب را باور می کنند؟ وقتی از پول خودم پول پیش برای هتل ها و مصارف دیگر گذاشته ام، باید از تعویق حقوقم شکایت کنم؟ (کی روش در این لحظه لبخند می زند) صحبت من الان پول نیست؛ صحبت من آرزو و رویاهای هواداران فوتبال ایران است. اگر مرا بشناسید می دانید که تلاشم را برای تهیه بهترین امکانات، بهترین هتل‌ها، بهترین توپها، بهترین زمین و بهترین مسائل برای تیم ملی به کار بسته ام. من فردی هستم که به صورت مداوم گلایه و شکایت می کنم. من عادت به شکایت و گلایه دارم.

سرمربی تیم ملی تصریح کرد: برای من مهم نیست. بلند حرف زدن را ادامه می دهم و از تلاشم دست بر نمی دارم. اگر آنها فکر می کنند من فردی هستم که به گلایه عادت دارم، برایم فرقی ندارد. من اسم این موضوع را حرفه ای گری می گذارم و شخصی که به دنبال تعالی امکانات هست. از حالت گلایه کردنم حالت دیگری شکل می گیرد به نام «کی روش هراسی» که این را القا کرده اند. شما می دانید که دست از تلاشم برای بهترین زمین برای تیم ملی دست بر نمی دارم. فقط نقطه نظرات مختلف است. بعضی ها فکر می کنند نداشتند زمین تمرین خوب مسئله کوچکی است؛ من فکر می کنم این موضوع بزرگی است.

کی روش ادامه داد: وظیفه من به عنوان سرمربی تیم ملی این است که تلاش کنم آرزوها و رویاهای هواداران تیم ملی را تحقق ببخشم. تیم ملی ایران تاکنون به دور دوم جام جهانی راه نیافته است؛ آیا شما فکر می کنید این کار ساده است. شما می دانید که بنده دست از تلاش برای تهیه بهترین امکانات بر نداشته ام. من فقط یک هدف دارم و یک موضوع است که به من انگیزه می دهد تا بهترین آماده سازی را داشته باشم چون هواداران فوتبال ایران راجع به آرزوی بزرگ یعنی صعود به دور دوم جام جهانی صحبت می کنند. بازیکنان و مربیان هم همین را می خواهند. فدراسیون هم راجع به این مطلب صحبت می کند. مسئولان ارشد دولت هم راجع به این مطلب حرف می زنند. شما فکر می کنید وظیفه بنده چیست؟ کارم را رها کنم؟ خیر؛ بنده تلاش می کنم بهترین ها را برای تیمم مهیا کنم ولی فکر نکنید بنده نگران مسائل جنگ های جزئی نیستم. بزرگترین جنگ بنده صعود تیم ملی به دور دوم جام جهانی خواهد بود. هفته آینده با پاناما بازی داریم. ما مسائل مهمتری داریم که باید به آن بپردازیم.

سرمربی تیم ملی یادآور شد: من امروز هم با بازیکنانم کار کردم. آنها فوق العاده ظاهر شدند. دارم تلاشم می کنم مسائل مربوط به جام جهانی را در جای خود قرار بدهم و همه چیز را آماده کنم. بهترین سرمایه گذاری برای آینده فوتبال این است که بهترین آماده سازی را داشته باشیم و مشاهده نزدیک و عمیقی از بازیکنان داشته باشیم.

کی روش گفت: راند اول اردوی ما امروز تمام می شود. آرزویم این بود که تمام این بازیکنان را به اتریش ببرم ولی مقدور نیست. ما در روزهای آینده سعی می کنیم انتخاباتی داشته باشیم و ترکیبی از بازیکنان داخلی و لژیونر خواهیم داشت. در ماه بعد هم همین فرایند را داریم. در دی ماه، بهمن  و اسفندماه این مراحل را ادامه می دهیم تا انتخاب نهایی در جام جهانی صورت بگیرد. در آخر ماه دسامبر، گروه ۳۸ نفره بازیکنان برای جام جهانی را باید داشته باشم به علاوه ۱۰ بازیکن در حالت آماده باش. بعد از ماه ژانویه ۲۰۱۸ تمرکزمان روی آن بازیکنان خواهد بود.

سرمربی تیم ملی گفت: مسائل دیگر برای من مثل دودی بر آتش است. تمرکزم را نسبت به مسائل تیم ملی از دست نمی دهم. هر روز سعی می کنم بهترین ها را برای تیم ایران مهیا کنم. اگر فکر می کنید این اشتباه است که یک مربی تلاش کند بهترین را فراهم کند، مربی خود را عوض کنید ولی بنده عوض نمی شوم چون باید پاسخگوی همه هواداران باشم.

کی روش درباره حضور سرمربیان لیگ برتری در تمرین تیم ملی و مشورت با آنها گفت: برای من حائز اهمیت است که با مربیان لیگ برتری صحبت کنم. ماه آینده و در اردوی بعدی، یک کارگاهی را شروع خواهیم کرد. در کنار اردوی تیم ملی برای بازیکنان، کارگاهی با حضور مربیان خواهیم داشت؛ مربیان لیگ برتری و لیگ دسته اولی. چون نه تنها باید تمام مربیان اطلاع داشته باشند که داریم چه کار می کنیم بلکه باید تلاش کنیم مرکز ملی فوتبال را به مربیان معرفی کنیم و به آنها توضیح بدهیم که چه کاری می کنیم. این امکانات را به مربیان معرفی می کنیم که آنجا کار کنند.

print

پاسخی بگذارید