مدیر عامل شرکت گاز گلستان
تاریخ: ۱۲:۰۴ :: ۱۳۹۷/۰۸/۰۹

مدیر عامل شرکت گاز استان گلستان گفت: با اقدامات انجام شده برای تامین انرژی بخش های مختلف از محل گاز طبیعی، هم اکنون حدود ۷۰ درصد انرژی مورد نیاز کشور و استان گلستان از گاز طبیعی تامین می شود.

محمدرحیم رحیمی  در جلسه شورای اداری شهرستان گنبدکاووس افزود: با توجه به نقش پررنگ گاز طبیعی در تامین انرژی و تاسیسات فراوان آن در معابر شهری و روستایی، مقوله ایمنی در مصرف این منبع انرژی نیز بسیار اهمیت دارد که باید رعایت شود.
وی با بیان اینکه صنعت گاز دومین صنعت پرخطر در جهان پس از صنعت هسته ای محسوب می شود، بر اهمیت حفاظت از تاسیسات گازرسانی و ایمن بودن آنها تاکید کرد و گفت: پیش از انجام هرگونه حفاری در معابر شهری و روستایی بایستی هماهنگی لازم با ادارات گاز انجام شود.
رحیمی افزود: تنها در شهرستان گنبدکاووس ۱۸۰۰ کیلومتر تاسیسات گازرسانی وجود دارد که یک پنجم تاسیسات استان را شامل می شود و تامین ایمنی این تاسیسات و نیز استفاده درست و ایمن از گاز در منازل و سایر مکان ها با توجه به افزایش مصرف آن در فصل سرد سال بسیار اهمیت دارد.
مدیرعامل شرکت گاز گلستان با اشاره به اینکه ۹۵ درصد روستاهای گلستان از نعمت گاز برخوردارند، به اقدامات انجام شده برای گازرسانی به روستاهای گنبدکاووس اشاره کرد و گفت: هم اینک ۱۳۹ روستا از ۱۶۳ روستای این شهرستان از نعمت گاز برخوردارند.
وی با بیان اینکه گازرسانی به پنج روستای دیگر در حال انجام بوده و تلاش می شود در دهه فجر امساب به بهره برداری برسد، خاطر نشان کرد: اقدامات و رایزنی های لازم برای گازرسانی به ۱۷ روستای دیگر این شهرستان که هزینه بالایی دارند، در حال انجام است و امیدواریم با انجام آن در سال آینده، تمامی روستاهای این شهرستان از نعمت گاز برخوردار شوند.
به گزارش اقتصادشمال در نشست شورای اداری گنبدکاووس، دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان گلستان نیز در سخنانی با تشریح وظایف این کمیسیون گفت: ستاد کشوری مبارزه با قاچاق کالا و ارز، سیاستگذاری، برنامه ریزی ، هدایت و نظارت بر فعالیت ها را بر عهده داشته و رویکرد آن مبتنی بر اجرایی کردن بحث پیشگیری برای مقابله با قاچاق کالا است.
ابراهیم دشتیان با اشاره به وجود ۲۵ میلیارد دلار واردات قاچاق در ابتدای دولت تدبیر و امید، از برنامه ریزی برای کاهش سالیانه ۱۰ درصد از این مقدار خبر داد و گفت: با اقدامات انجام شده، واردات کالای قاچاق ۱۲٫۶ میلیارد دلار کاهش یافته است.
وی راه اندازی سامانه جامع تجارت در کشور که بر مبنای آن تمامی اجناس وارداتی دارای کد رهگیری می شوند را از اجمله اقدامات برای مقابله با قاچاق کالا ذکر کرد و گفت: این سامانه در تهران راه اندازی شده و در سایر استان ها هم قرار است راه اندازی شود.
دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز گلستان با اشاره به وجود ۳۴۸ کیلومتر مرز خشکی و ۹۰ کیلومتر مرز آبی این استان با کشور ترکمنستان گفت: در این استان مشکلی به عنوان قاچاق کالا و سوخت به دلیل نبود انگیزه های اقتصادی برای انجام آن وجود ندارد.
شهرستان گنبدکاووس با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت در شرق استان گلستان واقع شده و طولانی ترین مرز خشکی با ترکمنستان در محدوده گلستان متعلق به این شهرستان است.

منبع:ایرنا

print

پاسخی بگذارید