تاریخ: ۱۸:۰۷ :: ۱۳۹۹/۰۷/۲۰
گره پروژه گردشگری ۵ هزار میلیارد ریالی گرگان باز شد

معاون معماری شهرداری گرگان گفت که با تصویب شورای شهر برای فروش یکی از اراضی مورد نیاز اجرای پروژه گردشگری ۵ هزار میلیارد ریالی شمال گرگان، آخرین گره این طرح باز شده و به‌زودی عملیات ساخت آن آغاز خواهد شد.

مجید طاهری شامگاه شنبه در دویست و پنجاه و یکمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی گرگان اظهار داشت: زمین۷۰۰ متری در اختیار شهرداری به قیمت حدود ۸ میلیارد ریال به پیمانکار پروژه گردشگری ملل بعنوان آخرین مطالبه و درخواست شرکت سرمایه گذار فروخته می شود  تا اجرای این طرح گردشگری بدون معارض آغاز گردد.

طرح گردشگری ملل در زمینی به مساحت حدود ۷ هکتار در شمال گرگان با سرمایه گذاری یکی از موسسات مالی اعتباری کشور و در قالب احداث هتل و فضای سبز، پارک آبی، شهربازی و سینما اجرا خواهد شد.

رییس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی گرگان در خصوص این لایحه اظهار داشت: هر چند شرکت مذکور تاکنون ۱۸۰ میلیارد ریال عوارض برای گرفتن پروانه واریز کرده اما مدیریت شهری گرگان نیز با هدف رونق اقتصادی و کمک به سرمایه گذاری تاکنون حدود ۱۰۰ میلیارد ریال به پیمانکار تخفیف داده است.

سعید رحیمی تاکید کرد: همانطور که مدیریت شهری همه‌جانبه از این طرح حمایت می‌کند باید ترتیبی اتخاذ گردد تا سرمایه‌گذار ساخت این پروژه طرح را پس از حدود ۸ ماه وقفه آغاز کند.

در این جلسه همچنین اعضای شورای شهر با طرح تعریض و بازگشایی خیابانی به طول ۴۰۰ متر و عرض ۲۵ متر در شرق گرگان مخالفت کردند.

شهرداری گرگان در لایحه پیشنهادی خود خرید ملکی ۴۰۰ متری به قیمت ۱۹ میلیارد ریال را با هدف بازگشایی خیابانی جدید برای کاهش حوادث رانندگی و روان سازی ترافیک در محدوده بلوار استاندارد گرگان پیشنهاد کرد که مورد موافقت قرار نگرفت.

شورای اسلامی شهر گرگان ۹ عضو دارد.

print

پاسخی بگذارید