گروه: اقتصادی
تاریخ: ۱۷:۵۱ :: ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
گزارش مرکز آمار ایران از رشد اقتصادی در سال ۹۸

گزارش عملکرد بخش واقعی اقتصاد در سال ۹۸ نشان می‌دهد که محصول ناخالص داخلی به قیمت ثابت سال ۹۰ در سال ۹۸ به رقم ۷۰۳۷ هزار میلیارد ریال با نفت و ۶۱۲۱ هزار میلیارد ریال بدون احتساب نفت رسیده است.

مرکز آمار ایران در گزارش عملکرد بخش واقعی اقتصاد پس از ارائه نتایج محاسبات نرخ رشد اقتصادی برای فصول مختلف سال‌های ١٣٩٠ الی ١٣٩٨ و روند اجزا تشکیل دهنده آن، نکات کلیدی قابل توجه در حساب‌های ملی فصلی و نرخ رشد اقتصادی سال ١٣٩٨ در محاسبات به روش تولید و مخارج ارائه شده است.

عملکرد واقعی اقتصاد در سال ١٣٩٨ نشان می‌دهد که محصول ناخالص داخلی به قیمت ثابت سال ١٣٩٠ در سال ١٣٩٨ به رقم ٧٠٣٧ هزار میلیارد ریال با نفت و ۶١٢١ هزار میلیارد ریال بدون احتساب نفت رسیده است، در حالی‌که رقم مذکور در سال قبل با نفت ٧۵۶٧ هزار میلیارد ریال و بدون نفت ۶١۵٧ هزار میلیارد ریال بوده که نشان از رشد ٧- درصدی محصول ناخالص داخلی با نفت و  ٠,۶-  درصدی محصول ناخالص داخلی بدون نفت در سال ١٣٩٨ دارد.

 در این گزارش پس از ارائه نتایج محاسبات نرخ رشد اقتصادی برای فصول مختلف سال‌های ١٣٩٠ الی ١٣٩٨ و روند اجزا تشکیل دهنده آن، نکات کلیدی قابل توجه در حساب‌های ملی فصلی و نرخ رشد اقتصادی سال ١٣٩٨ در محاسبات به روش تولید و مخارج ارائه شده است.

print

پاسخی بگذارید