رایزن اقتصادی سفارت رومانی تاکید کرد
گسترش روابط اقتصادی، تجاری و گردشگری در بندرانزلی

رایزن اقتصادی سفارت رومانی در کشورمان، خواستار توسعه همه جانبه روابط اقتصادی، تجاری و گردشگری با ایران و شهر ساحلی بندرانزلی شد.

بوقدان پاکوراری در نشستی با اعضای شورای اسلامی و شهردار بندرانزلی اظهار کرد: بندرانزلی دارای جاذبه های خاصی است که شرایط را برای توسعه روابط همه جانبه افزایش می دهد.
وی بندرانزلی را به دلیل ارتباط با دریای سیاه و رود ولگا بندری بسیار مهم دانست و افزود: بندرانزلی از دیر باز به عنوان دروازه اروپا بوده و با توجه به امنیت موجود در این مسیر آبی، امیدواریم بتوانیم تبادلات کالا را انجام دهیم .
رایزن اقتصادی سفارت رومانی در تهران، با اشاره به روابط دیرینه کشورش با جمهوری اسلامی ایران خاطر نشان کرد: در تلاش هستیم روابط همه جانبه ایران با رومانی، مانند گذشته توسعه یابد و بر این اساس پیشنهاد خواهرخواندگی بندرانزلی و شهر تولچا در کشورم را دارم.
وی ادامه داد: شک ندارم که باید شرایط لازم برای توسعه روابط همه جانبه دو کشور در راستای سرمایه گذاری و همکاری بین شرکت ها فراهم شود و امیدواریم رومانی بتواند به دروازه ورود بندرانزلی به اروپا تبدیل شود.
پاکوراری بندرانزلی را از لحاظ جغرافیایی و جاذبه های طبیعی و گردشگری در بسیاری از موارد شبیه شهر تولچا در کشورش دانست و تاکید کرد: بندر تولچا دارای امکانات بندری مجهز و همچنین بزرگترین تالاب اروپاست و به دلیل اتصال به رود دانوب، امکان تردد کشتی ها را داشته و مسیر مناسبی برای ترانزیت کالا از راه آبی است ضمن آنکه این مسیر ، از بهترین مسیرها برای صادرات دام از طریق دریای سیاه و رود ولگا به دریای خزر و بالعکس است.

** شرایط برای سرمایه گذاری خارجی در بندرانزلی وجود دارد
شهردار بندرانزلی نیز در این نشست با اشاره به لزوم توسعه همه جانبه روابط اقتصادی، تجاری و گردشگری بندرانزلی و بندرتولچا در رومانی در راستای توسعه روابط دو کشور اظهار کرد: بسته های سرمایه گذاری مناسبی برای ارائه به سرمایه گذاران خارجی در بندرانزلی وجود دارد.
حسن پورقربان با اعلام آمادگی برای همکاری در راستای توسعه روابط افزود: باید مراحل سیاسی و اداری لازم برای خواهرخواندگی بندرتولچا و بندرانزلی انجام شده تا بتوان برای توسعه اقتصادی ، تجاری و گردشگری متقابل اقداماتی شایسته را به انجام رساند و در این مسیر باید جلسات متقابلی بین مسئولان دو کشور برگزار شود تا در نهایت نتیجه لازم به دست آید.
وی با اشاره به وجود دو کلیسای ارتدکس و ارامنه در بندرانزلی یادآور شد: مکان هایی در بندرانزلی با کاربری های گردشگری، تجاری و مسکونی در اختیار شهرداری این شهر ساحلی است که باید به تناسب میزان سرمایه گذاری در هیات عالی سرمایه گذاری شهرداری بندرانزلی بررسی و تصمیم نهایی برای چگونگی همکاری متقابل گرفته شود.

print

پاسخی بگذارید