تاریخ: ۲۰:۵۵ :: ۱۳۹۷/۱۰/۰۶

استاندار گلستان گفت: این استان در بخش کشاورزی، دامپروری و میگو دارای ظرفیت های فراوانی است که برای رونق تولید و اشتغال این بخش ها آماده پذیرش و حمایت از سرمایه گذاران چینی است.

به گزارش اقتصاد شمال به نقل از روابط عمومی استانداری گلستان، سید مناف هاشمی در دیدار با سرکنسول جمهوری اسلامی در شهر گوانگژو چین اظهار داشت: برای رسیدن به این هدف و جلب سرمایه های خارجی در ماه های آینده همایش سرمایه گذاری در استان برگزار می شود و با ارائه بسته های متفاوت سرمایه گذاری، زمینه برای حضور جدی کشورهای خارجی به خصوص چینی در طرح های بزرگ استان فراهم خواهد شد.
وی بیان کرد: گلستان 23 شهرک و ناحیه صنعتی فعال دارد دارد که در یک سال گذشته و با پردخت تسهیلات متعدد از محل رفع موانع تولید،40 واحد تولیدی صنعتی استان احیا شد.
استاندار گلستان با اشاره به دریافت مجوز طرح گردشگری در جزیره آشوراده گفت : آماده استفاده از ظرفیت بخش خصوصی داخلی و خارجی در این پروژه هستیم اما باید زیرساخت های لازم را بر اساس گردشگری سبز در آشوراده فراهم کنیم.
سرکنسول جمهوری اسلامی در شهر گوانگژو چین هم در این جلسه با اشاره به ظرفیت های اقتصادی استان این شهر گفت: سرمایه، فناوری و بازار نیاز امروز کشور است که می توانیم از طریق کشور چین به این نیازهای مهم توسعه دست پیدا کنیم .
خلیل شیرغلامی بیان کرد: گوانگژو در حال حاضر با فوکوکا ژاپن، لیون فرانسه، لینشوپینگ سوئد، آوکلند نیوزیلند، لس آنجلس امریکا، ونکور کانادا پیمان خواهر خواندگی دارد که حضور مداوم آن ها در گلستان می تواند زمینه ساز انتقال دانش و تکنولوژی باشد.

منبع:ایرنا

print

پاسخی بگذارید