تاریخ: ۲۳:۰۳ :: ۱۳۹۸/۰۳/۰۹
گلستان دارنده رتبه سوم کشور در جذب وام رونق تولید

رییس سازمان صنعت، معدن وتجارت گلستان گفت که این استان از محل اعتبارات سال ۹۷ تسهیلات طرح رونق تولید، هفت هزار و ۴۳۰ میلیارد ریال وام برای ۱۸۱ واحد تولیدی جذب کرده و دارنده رتبه سوم کشور است.

به گزارش اقتصادشمال ،به نقل از روابط عمومی این سازمان، حسینقلی قوانلو در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان، اظهار داشت: همچنین سال گذشته پرداخت مستقیم توسط بانک‌ها به واحدهای تولیدی استان انجام شد و در مجموع ۱۵ هزار و ۸۴۰ میلیارد ریال وام در اختیار صنایع استان قرار گرفت.

قوانلو افزود: گلستان در جذب وام رونق تولید در سال ۹۵ با هفت هزار و ۳۹۰ میلیارد ریال رتبه هفتم، در سال ۹۶ با ۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال رتبه پنجم و در سال قبل با ۱۵ هزار و ۸۴۰ ریال رتبه سوم کشور را به خود اختصاص داد.

میانه اسفندماه ۹۷ حسین طلوعیان معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از ابلاغ پرداخت ۶ هزار و ۷۷ میلیارد ریال تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی و منابع بانک‌ها در قالب موضوع بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه برای رونق واحدهای تولیدی گلستان خبر داده بود.

کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در گلستان از سال ۹۵ فعال شده است.

طبق گزارش سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان در این استان شمالی یک هزار و ۲۰۰ واحد صنعتی در بخش صنعت و صنایع تبدیلی کشاورزی وجود دارد که ۹۷ درصد آن را صنایع کوچک و متوسط تشکیل می‌دهد.

اقتصاد اصلی ساکنان استان یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفری گلستان بر پایه کشاورزی استوار است.

ایرنا

print

پاسخی بگذارید