تاریخ: ۲۳:۱۲ :: ۱۳۹۹/۰۷/۱۲
گلستان رتبه نخست ارسال مرسولات تجارت الکترونیک کشور را دارد

مدیرکل شرکت پست گلستان گفت که این استان با ارسال روزانه حدود ۱۰ هزار مرسوله پستی در حوزه کسب و کار فضای مجازی و تجارت الکترونیک رتبه نخست کشور را در اختیار دارد.

مهرداد جلالی روز شنبه در نشست تخصصی طرح مهریار شهرستان مینودشت افزود: از سه سال قبل و با راه‌اندازی فروشگاه‌های مجازی، کسب و کار تجارت الکترونیک در گلستان رونق گرفت و امسال حجم مرسولات ارسالی فعالان این حوزه از طریق شرکت پست، چهار برابر پارسال شد.

وی بااشاره به امضای تفاهم نامه همکاری شرکت پست با برخی ادارات و نهادها از جمله فنی و حرفه‌ای، پارک علم و فناوری، صنعت، معدن و تجارت، بهزیستی، کمیته امداد، میراث فرهنگی و جهاد دانشگاهی استان برای آموزش و توانمندسازی تولید کنندگان برای فعالیت در تجارت الکترونیک گفت: آموزش و اتصال افراد و تولیدکنندگان به بازارهای فضای مجازی، تحویل مرسوله از تولید کننده در نقاط شهری و روستایی بدون هزینه و تخفیف ۳۰ تا ۵۰ درصدی در هزینه ارسال از جمله مشوق های این شرکت برای رونق بخشی به تجارت الکترونیک است.

جلالی، جایگاه مینودشت در تجارت الکترونیک گلستان را پایین دانست و اضافه کرد: این شهرستان ظرفیت‌های خوبی در تولید صنایع دستی، تولیدات متنوع حوزه روستایی بویژه گیاهان دارویی دارد که با معرفی این محصولات در فضای مجازی می‌توان جایگاه مینودشت را ارتقا داد.

فرماندار مینودشت نیز دراین نشست با تاکید بر اهتمام ویژه به آموزش و توانمندسازی افراد حقیقی و حقوقی بویژه بانوان این شهرستان درحوزه صنایع دستی و فروش محصول از طریق تجارت الکترونیک گفت: همه دستگاه‌هایی که نام آنها در دستورالعمل طرح “مهریار” آمده، موظف به همکاری برای پیشبرد اهداف این طرح هستند.

سیدابوالفضل حسینی نیا افزود: شیوع بیماری کرونا سبب شد خسارت زیادی به کسب و کارها وارد شود اما باید از فرصت تجارت الکترونیک برای تولید و فروش محصول و نیز کسب درآمد و ایجاد اشتغال استفاده کرد.

طرح ویژه مهریار با هدف کمک به پایدار سازی مشاغل خانگی ایجاد شده توسط بانوان با تسهیل گری در فروش محصولات تولیدی این قشر، کمک به برندسازی و اجرای نقشه جامع تجاری سازی کسب و کارهای الکترونیکی از طریق نظام پستی از ۳۱ خرداد امسال در استان گلستان شروع و به مدت یکسال ادامه خواهد داشت.

شهرستان مینودشت با افزون بر ۸۰ هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.

print

پاسخی بگذارید