مسوول نمایندگی دفتر وزارت امور خارجه در گلستان
تاریخ: ۲۲:۵۷ :: ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
گلستان صاحب دبیرخانه بین‌المللی مسابقات سوارکاری می‌شود

مسوول نمایندگی دفتر وزارت امور خارجه در گلستان گفت که این وزارت‌خانه به دلیل حضور علاقه‌مندان فراوان اسب‌دوانی در حال پیگیری برای استقرار دبیرخانه بین‌المللی مسابقات سوارکاری در گرگان است.

ذوالفقار امیرشاهی روز چهارشنبه در نشست خبری اظهار داشت: با راه اندازی این دبیرخانه و توسعه فعالیت گردشگری، پرورش و صادرات اسب امکان ایجاد حدود ۲ هزار فرصت شغلی فراهم خواهد شد.

مطابق گزارش سازمان جهادکشاورزی، در گلستان حدود ۱۰ هزار راس اسب نگهداری می شود که بیشتر آن دارای شناسنامه هویت هستند.

پرورش اسب از گذشته نزد قوم ترکمن ساکن گلستان رایج بوده و در حال حاضر هم این استان به پرورش مادیان مشهور است.

هر ساله کورس های بهاره، تابستانه و پاییزه در شهرهای گنبدکاووس، آق قلا و بندرترکمن برگزار می شود که پیش از شیوع کرونا، هر هفته هزاران نفر از آن دیدن می کردند.

همچنین روستای ترکمن نشین صوفیان کلاله نمونه بازر معرفی صنعت پرورش اسب ترکمن در گلستان است و همه ساله میزبانی از جشنواره اسب اصیل ترکمن را برعهده دارد.

مسوول نمایندگی دفتر وزارت امور خارجه در گلستان همچنن برقراری دوباره خط هوایی گرگان – آکتائو قزاقستان از ۱۲ فروردین ۱۴۰۰، پیگیری حل تعریض ۲۰۰ متر خط ریلی در نقطه صفر مرزی گمرک اینچه برون گنبدکاووس با ترکمنستان و اجرایی شدن عملیات آن، معرفی نمایشگاه های تخصصی به دستگاه های مرتبط و تجار استان در کشور های مختلف از جمله امارات، عراق، چین و روسیه، پیگیری نهایی شدن خواهر خواندگی گوانچو چین با شهرداری گرگان را از جمله اقدامات امسال نمایندگی دفتر امور خارجه در گلستان برشمرد.

امیرشاهی همچنین توسعه مناسبات تجاری استان به ویژه با کشورهای همسایه را از مهمترین اولویت ۱۴۰۰ دفتر نمایندگی امور خارجه در گلستان در سال آینده عنوان کرد.

اینچه برون، تنها گمرک زمینی و ریلی گلستان در بخش داشلی برون شهرستان گنبدکاووس در مرز ایران و ترکمنستان واقع است.

در سال های اخیر با بهره‌برداری از راه آهن بین المللی قزاقستان – ترکمنستان – ایران و گذر آن از اینچه برون، خدمات گمرک ریلی نیز به فعالیت معمول در مجموعه گمرکات استان اضافه شد.

استان شمالی گلستان دارای یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفر جمعیت متشکل از اقوام و مذاهب گوناگون، از شمال با کشور ترکمنستان، از غرب با مازندران، از شرق با خراسان شمالی و از جنوب با استان سمنان همسایه است.

print

پاسخی بگذارید