تاریخ: ۲۰:۳۷ :: ۱۳۹۹/۱۱/۰۶

مدیرکل گمرک آستارا گفت: این اداره کل با صادرات ۵۹۱ میلیون دلار کالای غیرنفتی در سال جاری، رتبه دوازدهم را در بین ۹۵ گمرک کشور به خود اختصاص داده و از نظر تعداد اظهارنامه‌های کالاهای صادراتی نیز جایگاه سوم را دارد.

رسولی روز دوشنبه در آئین گرامیداشت روز جهانی گمرک (۶ بهمن) در فرمانداری آستارا اظهار کرد: ۵۹۱ میلیون دلار کالای غیر نفتی در ۱۰ ماه نخست امسال از گمرک این شهرستان صادر شده و این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۵ درصد افزایش یافته است.

وی ادامه داد: امسال ۱۳۳ میلیون دلار کالا از گمرک وارد شده و ۵۰ درصد واردات از طریق مرز ریلی صورت گرفته و ۷ هزار واگن کالای وارداتی با ۲۱ هزار کامیون از بارانداز ریلی حمل و نقل شده و در سه مرز زمینی، ریلی و دریایی آستارا ۷۰۰ میلیون دلار کالا ترانزیت شده است.

وی افزود: فعالیت گمرک آستارا و مرزبانان اقتصادی این شهرستان در کشف و مبارزه با مواد مخدر چشمگیر است و در تابستان امسال ۳۲۴ کیلوگرم هروئین در مرز آستارا پیش از خروج از کشور کشف شد و فعالیت کارکنان گمرک توسط استانداری و شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گیلان مورد قدردانی قرار گرفت.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی فرماندار آستارا هم در این آئین گفت: مرز آستارا در ایام کرونا و اوج تحریم های ظالمانه، در صادرات و واردات کالا فعالیت چشمگیری داشت و همچنان دارد و از این فرصت ملی باید با تکیه بر توان تولید داخلی، برای رونق تجارت خارجی استفاده شود.

سعید میرقربانی افزود: گمرک آستارا در زمینه رونق و جهش تولید نقش آفرین است و تسهیل امور صادرات و تکمیل زیرساخت های اقتصادی در آستارا اهمیت دارد و واردات و صادرات کالاها باید با سرعت بیشتری انجام شود.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و مرز جمهوری آذربایجان واقع شده و اداره کل گمرک آستارا در سه مرز زمینی، دریایی و ریلی این شهرستان به صورت شبانه روزی فعال است.

print

پاسخی بگذارید