سال گذشته
تاریخ: ۱۵:۳۸ :: ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
گنبدی ها چقدر مالیات دادند؟

معاون مدیرکل و مدیر امور مالیاتی گنبدکاووس درشرق استان گلستان اعلام کرد که مردم این شهرستان درسال گذشته ۴۵۰ میلیارد ریال مالیات مستقیم و غیرمستقیم پرداخت کردند که ۱۱ درصد بیشتر از سال ۹۶ بوده است.

به گزارش اقتصاد شمال ،احمد نعیمی  اظهار داشت: با وجود پرداخت این میزان مالیات از سوی مردم گنبدکاووس اما این میزان وصول مالیات ۱۲ درصد کمتر از برنامه پیش بینی شده درسال ۹۷ بوده است.

وی افزود: از مجموع مالیات‌های دریافت شده در سال گذشته، ۳۳۰ میلیارد ریال مالیات مستقیم و ۱۲۰ میلیارد ریال مالیات غیرمستقیم (ارزش افزوده) بوده است.

نعیمی اضافه کرد: درسال گذشته و از محل مالیات‌های دریافتی، مبلغ ۱۰۴ میلیارد ریال به شهرداری گنبدکاووس، سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به شهرداری اینچه برون و یک میلیارد و ۷۳۰ میلیون ریال به دهیاری‌های این شهرستان پرداخت شده است.

وی در خصوص ارائه اظهارنامه مالیاتی صنوف و مشاغل در سال جاری نیز گفت: تمامی صاحبان مشاغل و صنوف بایستی تا پایان ۳۱ خرداد ماه جاری اظهارنامه مالیاتی عملکرد ۹۷ خود را به صورت الکترونیکی تکمیل نمایند که البته با توجه به تعطیلی روز ۳۱ خرداد، این مهلت تا پایان اول تیرماه ۹۸ تمدید شده است.

مدیر امور مالیاتی گنبدکاووس خاطرنشان کرد: صاحبان مشاغلی که اظهارنامه را در مهلت قانونی ارائه نکنند، بر اساس قانون امور مالیاتی، علاوه بر اصل مالیات، معادل ۳۰ درصد نیز جریمه می‌شوند که غیر قابل بخشش است.

نعیمی یادآور شد: سال گذشته ۱۱ هزار و ۵۰۰ اظهار نامه مالیاتی توسط صاحبان مشاغل و صنوف در گنبدکاووس به صورت الکترونیکی تکمیل و ارائه شد که امسال تا پایان روز ۲۸ خرداد ۹ هزار و ۲۰۰ برگه اظهارنامه پر شده که در چند روز باقی مانده، بر شدت تکمیل اظهارنامه‌ها افزوده خواهد شد.

وی با اشاره به توافق سازمان امور مالیاتی کشور با اصناف برای پرداخت مالیات ۹۷، گفت: مطابق این توافق، صاحبان مشاغل و صنوفی که درسال ۹۶ مبلغ مالیات قطعی پرداختی آنان تا ۲۵ میلیون ریال بوده امسال از آنان همان مبلغ دریافت می‌شود.

نعیمی افزود: صاحبان مشاغلی که مبلغ مالیات آنان درسال ۹۶ از ۲۵ تا ۵۰ میلیون ریال بوده معادل پنج درصد افزایش، صاحبان مشاغلی که مالیات پرداختی آنان از ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون ریال بوده معادل ۹ درصد افزایش و صاحبان مشاغل و صنوفی که مبلغ مالیات پرداختی آنان بالای ۱۰۰ میلیون ریال بوده معادل ۱۵ درصد افزایش دریافت می‌شود.

وی تصریح کرد: صاحبان مشاغلی و صنوفی که قادر به پرداخت یکجای مالیات خود نیز نباشند، می‌تواند تا چهار قسط آن را پرداخت نمایند.

مدیر امور مالیاتی گنبدکاووس همچنین درخصوص دریافت مالیات از ثبت نام کنندگان پیش خرید سکه طلای بهار آزادی از بانک‌ها و ضرورت پر کردن اظهارنامه مالیاتی از سوی این افراد، گفت: افرادی که تا ۲۰ سکه بهار آزادی ثبت نام کردند نیازی به پرداخت مالیات و پر کردن اظهارنامه ندارند.

نعیمی افزود: اما افرادی که از ۲۰ تا ۶۰ سکه ثبت نام کردند به ازای هر سکه مبلغ یک میلیون و ۵۰۰ هزار ریال مالیات، افرادی که از ۶۰ تا ۱۰۰ سکه ثبت نام کردند به ازای هر سکه دو میلیون ریال و افرادی که بالای ۱۰۰ سکه ثبت نام کردند به ازای هر سکه دو میلیون و ۵۰۰ هزار ریال باید مالیات بدهند و اظهارنامه پر کنند.

شهرستان گنبدکاووس با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.

ایرنا

print

پاسخی بگذارید