گروه: اقتصادی
تاریخ: ۲۳:۴۸ :: ۱۳۹۹/۰۴/۲۲
گواهینامه استاندارد ۱۱ هزار و ۹۸۷ تن کالا در آستارا صادر شد

رئیس اداره استاندارد بندر مرزی آستارا گفت: ۴۶ گواهینامه انطباق با استانداردهای ملی در سه ماه نخست امسال برای ۹۱۷ تن کالای صادراتی و ۵۲ گواهینامه برای ۱۱ هزار و ۷۰ تن کالای وارداتی صادر شده‌است.

شاهرخ جعفری روز یکشنبه در اداره استاندارد آستارا اظهار کرد: این اداره بر اقلام مشمول مقررات استاندارد اجباری، نظارت و در صورت انطباق آنها با استانداردهای ملی، مجوز صادرات و واردات را صادر می کند.

وی ادامه داد: بیشتر کالاهای صادراتی مشمول گواهینامه استاندارد، انواع کشمش و خرما به وزن ۹۱۷ تن و به ارزش ۱۲۲ میلیارد و ۳۱۷ میلیون ریال و بیشتر کالاهای وارداتی مشمول استاندارد شامل خوراک دام به وزن ۱۱ هزار و ۷۰ تن و به ارزش ۲۳۲ میلیارد و ۶۳۱ میلیون ریال بوده است.

او بیان کرد: کالاهای صادراتی دریافت کننده گواهینامه استاندارد نسبت به فصل نخست سال قبل از نظر وزن، ۷۳ درصد و از نظر ارزش ۲۰۰ درصد افزایش و کالاهای وارداتی دریافت کننده استاندارد از نظر وزن ۶۵ درصد افزایش و به لحاظ ارزش ۳۲ درصد کاهش داشته است.

رئیس اداره استاندارد آستارا تعداد اظهارنامه های ارائه شده برای تعیین ماهیت کالاهای صادراتی در سه ماه قبل را ۱۶۰ فقره و تعداد اظهارنامه ها برای تعیین ماهیت کالاهای وارداتی را ۱۳۶ فقره اعلام کرد.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در شمال غربی استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده و از مبادی مهم صادرات و واردات کشور است.

print

پاسخی بگذارید