تاریخ: ۲۳:۵۳ :: ۱۳۹۸/۰۲/۰۲

شرکت سرمایه گذاری صدر تأمین امروز طی مراسمی با حضور مسوولان شرکت شستا وارد بورس و اوراق بهادار تهران شد.

به گزارش اقتصادشمال، مدیر شرکت سرمایه گذاری صدر تأمین در این مراسم اظهار کرد: اولین کارخانه برای بهره برداری از معادن کردستان در دست طراحی است که می‌تواند در سال اول ۵۰۰ کیلو و در سال‌های بعد یک تن طلا تولید کند.

احمد زمانی با اشاره به حوزه‌های مختلف فعالیت اقتصادی این شرکت اظهار کرد: شرکت سرمایه‌گذاری صدر تأمین بیشتر در حوزه‌های معدنی، کانی‌های فلزی و غیر فلزی و زنجیره وابسته فعال است که در سال ۱۳۹۲ از بخش کاشی و سرامیک خارج شدیم و به سمت حوزه‌های معدنی حرکت کردیم.

زمانی با بیان اینکه این شرکت در حال حاضر دارای ۱۲ درصد پرتفوی غیر بورسی و ۸۸ درصد پرتفوی بورسی است اضافه کرد: دیگر شرکت‌های تحت پوشش شرکت سرمایه‌گذاری صدر تأمین در حوزه‌های تولیدی در سطح کشور پیشتاز هستند و از این حیث از جایگاه ویژه‌ای برخوردار هستند.

او همچنین در مورد استخراج طلا از معدن طلای کردستان توسط این شرکت نیز اظهار کرد: در معادن طلای کردستان بر اساس گواهی کشف زمین شناسی حدود ۱۷ تن طلا قابل استخراج است که پیش‌بینی می‌شود فرایند استخراج از این معادن تا پایان سال ۱۳۹۹ آغاز شود. در این راستا اولین کارخانه در دست طراحی است که می‌تواند در سال اول ۵۰۰ کیلو و در سال‌های بعد یک تن طلا تولید کند.

همچنین در ادامه این مراسم بهروز خالق -مدیر مجامع امور شستا- با بیان اینکه تلاش می‌کنیم به سمت سیاست‌های خروج از بنگاهداری حرکت کنیم، اظهار کرد: تقریباً از دو سال گذشته در حال برنامه‌ریزی برای اجرای این سیاست هستیم. یکی دیگر از سیاست‌های شستا بحث اطلاع رسانی و ایجاد شفافیت در حوزه فعالیت بنگاه‌های خود است که در این راستا سعی می‌کنیم این شفایت را حتی در شرکت‌های غیر بورسی خود هم رعایت کنیم.

او با بیان اینکه در حال حاضر ۱۲ درصد از شرکت‌های شستا غیر بورسی هستند، گفت: در حال مذاکره هستیم تا برخی از این شرکت‌ها را هم در بورس عرضه کنیم.

ایسنا

print
برچسب ها: , ,

پاسخی بگذارید