تاریخ: ۲۲:۱۹ :: ۱۳۹۹/۱۲/۰۶
۱۳۲ میلیارد ریال وام اشتغال در کلاله پرداخت شد

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت کلاله گفت که از سال ۹۲ تاکنون ۱۳۱ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال تسهیلات اشتغالزایی درسه بخش مشاغل خانگی، روستایی و عشایر و رونق تولید در این شهرستان پرداخت شده است.

حسین حسن‌زاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از تسهیلات پرداخت شده ۱۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال در بخش مشاغل خانگی، ۴۴ میلیارد ریال برای اشتغال روستایی و ۷۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال نیز در بخش رونق تولید بوده است.

وی، تعداد اشتغال ایجاد شده از محل تسهیلات پرداخت شده را حدود ۳۰۰ نفر اعلام کرد و افزود: شهرستان کلاله علاوه بر ۷۲۶ واحد تولیدی، ۲۸ واحد صنعتی و پنج واحد معدنی فعال دارد که عمده فعالیت آنها در زمینه تولید شن، ماسه و آجر است.

حسن زاده بابیان اینکه اقدامات لازم برای بازگشت سه واحد صنعتی کلاله به چرخه تولید درحال انجام است، اضافه کرد: با توجه به ظرفیت بالای تولید محصولات مختلف کشاورزی از جمله کلزا، ایجاد صنایع تبدیلی از مهمترین نیازهای این شهرستان محسوب می‌شود.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت کلاله گفت: ظرفیت ۱۲ هکتاری ناحیه صنعتی این شهرستان با استقرار حدود ۵۰ واحد صنعتی تکمیل شده و مراحل اداری اضافه شدن ۲۰ هکتار زمین دیگر به این ناحیه در حال انجام است.

محمد ابراهیمی تودرواری فرماندار کلاله نیز چندی قبل گفته بود: باتوجه به اینکه شهرک صنعتی شهرستان سال ۹۴ به گالیکش واگذار شد و ظرفیت ناحیه صنعتی دهنه نیز تکمیل شده، نیاز است برای حضور سرمایه گذاران و کارآفرینان محدوده این ناحیه صنعتی گسترش یابد.

شهرستان کلاله با بیش از ۱۳۰ هزار نفر جمعیت و هزار و ۷۵۲ کیلومتر مربع وسعت با وجود تمام اقدامات انجام شده از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون از جمله سه هزار و ۱۰۰ پروژه عمرانی، تولیدی و اقتصادی با اعتبار هفت هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در دولت تدبیر و امید همچنان در برخی بخش‌ها از جمله راه‌های ارتباطی، صنایع تبدیلی بخش کشاورزی، آبرسانی و گردشگری نیاز به توجه ویژه دارد.

استقرار صنایع تبدیلی بخش کشاورزی، ساخت جاده (لاین) دوم پل میلاد، حمایت مالی برای گسترش ناحیه صنعتی، تکمیل و تجهیز مجتمع آبرسانی روستایی زاو و ایجاد جاده بین مزارع از مهمترین نیازهای کلاله محسوب می‌شود که توسعه این بخش‌ها نیازمند تخصیص اعتبار از محل منابع ملی و استانی است.

print

پاسخی بگذارید