تاریخ: ۲۰:۳۰ :: ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
۱۵ هزار هکتار زمین کشاورزی گلستان زیرپوشش آبیاری تحت فشار می‌رود

رییس سازمان جهاد کشاورزی گلستان با اشاره به جزییات تفاهم‌نامه همکاری این سازمان با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) گفت: براساس این قرارداد ۱۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان با استقرار سیستم آبیاری تحت فشار سیراب می‌شود.

مختار مهاجر روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ظرفیت پیمانکاران بومی گلستان برای آبیاری اراضی کشاورزی با فناوری جدید و سیستم های تحت فشار، چهار هزار هکتار است که برای انجام آن هزار و یکصد میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده اما این مقدار پاسخگوی حجم زیاد مطالبات کشاورزان گلستان نیست.

وی بیان کرد: با توجه به کمبود منابع آبی استان، ضرورت گسترش آبیاری تحت فشار به عنوان یکی از نیازهای اساسی حوزه کشاورزی گلستان و رفع مشکل کم آبی مورد توجه قرار گرفته و برای حل آن از توان قرارگاه خاتم استفاده خواهد شد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی گلستان ادامه داد: پیمانکاران بومی استان در اجرای پروژه‌های آبیاری تحت فشار در کنار قرارگاه قرار خواهند گرفت و این تفاهم‌نامه به معنای توقف کار پیمانکاران گلستانی نیست.

به گفته مهاجر فعالیت قرارگاه خاتم برای آبیاری اراضی کشاورزی گلستان تا چند روز آینده آغاز می شود که بر اساس این قرارداد، ۸۵ درصد هزینه آن توسط دولت و مابقی از سوی کشاورزان پرداخت خواهد شد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی گلستان گفت که اعتبار دولتی در نظر گرفته برای این پروژه سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال است.

گلستان با وسعت افزون بر ۲۰ هزار کیلومتر مربع، علاوه بر۶۲۰ هزار هکتار زمین کشاورزی، ظرفیت هایی چون ۳۴ هزار هکتار باغ، ۴۵۲ هزار و ۱۸۵ هکتار عرصه جنگلی، ۸۶۲ هزار و ۸۲۵ هکتار مرتع و افزون بر ۱۲۰ کیلومتر ساحل دارد.

print

پاسخی بگذارید