تاریخ: ۱۲:۰۷ :: ۱۳۹۷/۰۶/۱۲
۱۶۰ هزار بازنشسته برای وام ضروری ثبت‌نام کردند

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری از پرداخت وام ضروری بازنشستگان از اول مهرماه خبر داد و گفت: تا این لحظه حدود ۱۶۰ هزار بازنشسته برای دریافت وام ۵ میلیونی ثبت‌نام کرده و مهلت آنها برای ثبت‌نام فقط تا پایان شهریورماه است.

جمشید تقی زاده در مورد جزئیات وام ضروری بازنشستگان گفت: از اول شهریور ثبت‌نام انجام می‌شود و تا این لحظه طبق آخرین آمار گرفته شده ۱۵۵ هزار و ۸۲۹  نفر ثبت نام کرده اند و مهلت برای ثبت نام نیز تا پایان شهریور است.

وی با بیان اینکه از مهرماه پرداخت وام انجام می‌شود افزود: در پایان شهریورماه همه بازنشستگانی که ثبت‌نام کردند آنهایی که شرایط لازم را دارند در مدت ۴۸ ساعت به انها اعلام می‌شود و وام‌هایشان به تدریج پرداخت می‌شود چراکه مشکلی از نظر پرداخت نداریم.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: ۲ هزار میلیارد تومان برای ۴۰۰ هزار نفر بازنشسته در نظر گرفته شده که به هر نفر ۵ میلیون تومان وام ضروری با ۴ درصد کارمزد داده می شود.

تقی زاده در مورد میزان کسر از حقوق‌ بازنشستگان وام‌بگیر گفت: ۳۶ ماهه کسر حقوق خواهند داشت و اینکه چه مبلغی از حقوق بازنشسته بابت این وام کسر می‌شود جزو مباحث بانکی است که باید صورت بگیرد این درحالی است که بحث کارمزد آنچنانی و بالایی مطرح نیست.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: چنانچه تعداد افراد  ثبت‌نام شده بیش از پیش‌بینی ما باشد قرعه‌کشی خواهیم کرد چراکه با تبعیت از سیاست‌های کلان رهبری و تأکید دولت برعزت و کمال بازنشستگان قطعاً روی این نگاه حرکت می‌کنیم و اگر جایی کم آوردیم دولت پشتیبانی خود را بیشتر انجام می دهد.

وی ادامه داد: به دنبال حمایت حداکثری از بازنشستگان هستیم چرا که امید به زندگی بازنشستگان جزو اهداف اصلی ما است.

تقی زاده در مورد اینکه اگر بازنشسته‌ای این وام ضروری را در سال‌های گذشته دریافت کرده باشد باز هم به آنها وام تعلق می‌گیرد یا خیر، گفت: به آنهایی که نیاز ضروری دارند برای بار دوم هم می دهیم ولی سعی بر دادن وام به کسانی است که نگرفته‌اند و برای آنهایی که اصلاً وام نگرفته‌اند در ۲۶ استان با کانون‌های بازنشستگی جلساتی داشتیم و احساس می‌کنم بعضی‌ جاها نیاز واقعی بازنشستگان محرز و دستور داده شد که پرداخت انجام شود.

وی در مورد نحوه ثبت‌نام وام گفت: سامانه‌ صندوق بازنشستگی در همه استان‌ها فعال است و مراحل ثبت‌نام در آن قابل اجرا است و از اول مهر ماه نیز پرداخت وام ها آغاز می‌شود.

تسهیلات سفر برای بازنشستگان

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در مورد تسهیلات سفر برای بازنشستگان نیز گفت: قول داده شده بود از ۱۰۰هزار سفر به ۲۰۰ هزار نفر افزایش داشته باشیم که امروز بر اساس اطلاعات ۱۴۹ هزار سفر انجام شده و کمک هزینه سفر نیز از۶۶۰ هزار تومان به ۷۴۰ هزار تومان افزایش دادیم.

وی تصریح کرد: حدود ۶۷ هتل و یکصد سوئیت‌ زیر نظر صندوق وجود دارد که اغلب بازنشستگان از ۵۰ درصد تخفیف استفاده کردند.

۳۰ هزار میلیارد تومان برای تحقق همسان‌سازی حقوق بازنشستگان

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در مورد همسان‌سازی حقوق بازنشستگان نیز گفت: این موضوع کار اصلی ما در کمیسیون اجتماعی که قانون خدمات اجتماعی است و تا امروز تقریبا سال گذشته تا امسال هر کدام ۲۲۰۰ میلیارد تومان همسان‌سازی انجام داده بودند که ما حدودا حقوق‌ها را از از یک میلیون ۸۰۰ به ۲ میلیون و۱۰۰ رساندیم و در بعضی‌ جاها ۲ میلیون و ۳۰۰ هم دادیم.

تقی زاده گفت: ۳درصد حقوق‌بگیران که زیر ۲۰ سال خدمت هستند یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان می‌گیرند ولی این کفایت کار نیست چون ما ۳۰ هزار میلیارد تومان برای همسان‌سازی نیاز داریم که امیدوارم هم رسانه‌ها، هم دولت و مجلس مقدماتی فراهم کنند که رقم مناسبی برای بودجه سال ۹۸ داشته باشیم اگر دولت تدابیر لازم را داشته باشد و عنایت ویژه‌‌ای فراهم کند بیشتر دنبال این هستیم که حداقل ۱۰ هزارمیلیارد تومان جب کنیم.

وی اظهار کرد: در این همسان‌سازی اگر همه این ۳۰ هزار میلیارد تومان پرداخت شود حدود ۳٫۵ تا ۴ میلیون تومان دریافتی بازنشستگان می‌شود.

بسته حمایتی بهداشتی و درمانی برای بازنشستگان

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در مورد ارائه بسته‌های حمایتی به بازنشستگان گفت: بسته حمایتی بهداشتی و درمانی بازنشستگان خواهیم داشت چراکه سه‌چهارم هزینه‌های بازنسشتگان ۶۰ سال به بالا را تشکیل می دهد و جزئیات آن در روزهای آینده اعلام می شود.

وی گفت: از دولت می خواهیم تسهیلاتی که به شاغلین داده می‌شود به بازنشستگان هم داده شود و درب تمام وزارتخانه ها، استانداری‌ها و ادارات باید به روی تمام بازنشستگان باز باشد.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری از راه اندازی بانک اطلاعاتی فرزندان بازنشسته خبر داد و گفت: این سامانه انجام شده و فرزندان این افراد می توانند ثبت‌نام را انجام دهند ما اشتغال فرزندان بازنشسته را در اولویت قرار دادیم.

print

پاسخی بگذارید