تاریخ: ۱۱:۳۸ :: ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
۱۷۱ نامزدبرای انتخابات مجلس در مازندران رقابت می‌کنند

رییس ستاد انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی مازندران گفت که با اضافه شدن ۱۸ نفر دیگر به فهرست تایید صلاحیت شدگان در استان ، آمار فهرست رقابت انتخاباتی در استان به ۱۷۱ نفر رسیده است.

شورای نگهبان در نخستین مرحله از زمان قانونی رسیدگی به پرونده داوطلبان ، صلاحیت ۱۵۳ نامزد انتخاباتی را برای استان مازندران تایید کرده بود.

حسین حسن نژاد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : ۱۲ نفر از نامزدهایی که به فهرست انتخاباتی استان اضافه شده اند ، با تغییر حوزه‌های انتخابیه به جمع نامزدهای استان پیوستند.

در مجموع از ۴۱۸ نفری که به عنوان داوطلب نامزدی نمایندگی مجلس یازدهم در این استان ثبت نام کرده بودند ، پس از طی مراحل قانونی در هیات های اجرایی و نظارت استان ، صلاحیت ۱۲۶ نفر تایید و پرونده ها برای تصمیم نهایی در اختیار شورای نگهبان قرار گرفته بود.

شورای نگهبان در مرحله نخست با بررسی شکایات و پرونده داوطلبان ، ۲۷ نفر را به فهرست انتخاباتی استان اضافه کرده بود و در مرحله بعدی هم صلاحیت ۶ نفر دیگر را تایید کرد.

تبلیغات انتخاباتی نامزدهای تایید صلاحیت شده از نخستین دقایق بامداد فردا پنجشنبه ۲۴ بهمن شروع می شود و به مدت یک هفته و ۲۴ ساعت قبل از شروع اخذ رای  ادامه می یابد.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی جمعه‌ دوم اسفند ماه برگزار می شود.

مازندران با ۹ حوزه انتخابیه ۱۲ کرسی در مجلس شورای اسلامی دارد.

بر اساس اعلام ستاد انتخابات مازندران ، برای جمع آوری آرای انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان حدود سه هزار و ۸۰ شعبه اخذ رای پیش بینی شده است.

در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در مازندران حدود ۷۲ درصد از واجدین شرایط اخذ رای شرکت کردند.

print

پاسخی بگذارید