تاریخ: ۲۰:۱۱ :: ۱۳۹۸/۰۲/۱۶
۲۲ میلیارد ریال به کشاورزان زیان دیده ازسیل گلستان پرداخت شد

رییس سازمان جهاد کشاورزی گلستان با اشاره به پرداخت خسارت مزارع آسیب دیده این استان درجریان سیل اخیر، گفت: تاکنون ۲۲ میلیارد ریال خسارت سیل به کشاورزان پرداخت شده است.

 به گزارش اقتصاد شمال، دکتر مختار مهاجر روز دوشنبه درحاشیه مراسم رونمایی از ۱۱ فروند پهپاد سمپاش گفت: پرداخت خسارت به سه هزار هکتار دیگر از مزارع خسارت دیده توسط کمیسیون استانی تصویب شده است
وی با بیان اینکه پرونده ۱۰ هزار هکتار دیگر نیز که در مرحله راستی آزمایی قرار دارد، در روزهای آینده تکمیل و به کمیسیون ارسال می شود، اضافه کرد: پرداخت خسارت به مزارع آسیب دیده بتدریج انجام می شود و کشاورزان از این جهت نگران نباشند.
به گزارش ایرنا، درجریان سیل اخیر، خسارات زیادی به بخش کشاورزی گلستان بویژه اراضی زراعی و باغی و بخش دام آن وارد شد که به گفته مسئولان جهادکشاورزی استان مبلغ خسارات وارده ۱۲ هزار میلیارد ریال است.
رییس سازمان جهاد کشاورزی گلستان از برنامه ریزی برای راه اندازی ۱۷۰ مرکز خرید دانه روغنی کلزا، گندم و جو در شهرستان های مختلف این استان خبر داد و گفت: تاکنون فعالیت ۶۰ مرکز خرید کلزا آغاز شده است.
وی افزود: امسال راه اندازی ۱۱۰ مراکز خرید گندم و جو نیز در استان پیش بینی شده که با برداشت این دو محصول که از دهه سوم اردیبهشت در گلستان بویژه مناطق شمالی آن آغاز می شود، شروع به کار می کنند.
دکتر مهاجر اضافه کرد: امسال وضعیت مزارع گندم، جو و کلزا در استان گلستان بویژه مناطق شمالی آن بسیار خوب است و خلاء تولید مزارع تخریب شده از سیل به مقدار ۶۰ هزار هکتار از این سه محصول، جبران می شود.
رییس سازمان جهاد کشاورزی گلستان خاطرنشان کرد: براساس پیش بینی های اولیه، تولید امسال گندم در گلستان، معادل تولید سال قبل یعنی یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن خواهد بود.

ایرنا

print

پاسخی بگذارید