تاریخ: ۲۱:۳۰ :: ۱۳۹۷/۰۸/۱۱
۴۰۰راس گوسفند از قزاقستان وارد گلستان شد

مدیرکل راه آهن شمال شرق ۲ (گلستان) از ورود نخستین محموله دام زنده از کشور قزاقستان از طریق خط آهن بین المللی قزاقستان - ترکمنستان - ایران و پایانه ریلی اینچه برون گنبدکاووس به این استان خبر داد.

محمدرضا قربانی گفت: این محموله شامل ۴۰۰ راس گوسفند زنده است که توسط یک شرکت گلستانی وارد کشور شد.
وی اظهار داشت: این محموله، چند روز پیش وارد گمرک اینچه برون شد و پس از گذراندن مراحل قانونی و قرنطینه روز گذشته در ایستگاه پتروشیمی راه آهن در حوالی شهر آق قلا تخلیه شد.
قربانی اضافه کرد: این محموله دامی در پی سفر چندی پیش هیات بازرگانی – تجاری گلستان به ریاست استاندار به جمهوری قزاقستان و امضای تفاهم نامه همکاری بین استاندار گلستان با استاندار منگستائو، وارد این استان شده است.
وی تصریح کرد: براساس اعلام شرکت وارد کننده دام زنده، قرارداد منعقد شده، واردات ۱۰ هزار راس گوسفد زنده است که به مرور تا پایان امسال از طریق پایانه ریلی اینچه برون وارد گلستان می شود.
مدیرکل راه آهن شمال شرق ۲، توسعه کریدور ریلی ایران – ترکمنستان و قراقستان را از دیگر محورهای تفاهم نامه همکاری دو استاندار اعلام کرد و گفت: برای تحقق این امر مقرر شده برخی تسهیلات برای تجار دو کشور در نظر گرفته شود.
قربانی افزود: تجار و بازرگانان گلستانی برای واردات دام زنده و یا دیگر محموله ها از کشور قراقزستان و از طریق پایانه ریلی اینچه برون، می توانند درخواست های خود را به مراجع ذی صلاح و سپس اداره کل راه آهن شمال شرق ۲ ارائه نمایند.
وی اضافه کرد: خطوط ریلی یکی از ارزانترین، امن ترین و مناسبترین راه های انتقال محموله های تجاری برای تجار و بازرگانان ایران اسلامی و نیز استان گلستان است.
بنا بر این گزارش ، راه آهن بین المللی قزاقستان – ترکمنستان – ایران در آذرماه ۱۳۹۳ با حضور روسای جمهور سه کشور در مرز اینچه برون گنبدکاووس به عنوان محل ورود این خط آهن بین المللی به کشورمان، به بهره برداری رسید.

منبع:ایرنا

print

پاسخی بگذارید