معاون هماهنگی برنامه و بودجه مازندران
تاریخ: ۱۱:۳۹ :: ۱۳۹۷/۰۷/۳۰
۴۵ درصد از بودجه عمرانی مازندران محقق شد

با وجود تنگنای مالی دولت، پروژه های عمرانی استان مازندران در نیمه نخست سال جاری ۴۵ درصد کل اعتبار تخصیصی را دریافت کردند که نسبت به سال گذشته رشد ۳۰درصدی دارد.

به گزارش اقتصاد شمال ، بنا بر آمار سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مازندران بیش از ۵ هزار پروژه نیمه تمام در استان وجود دارد که با اعتبار عمرانی سال جاری ۲ هزار و ۸۱۷ پروژه عمرانی کوچک و بزرگ خاتمه خواهد یافت.
معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت وبرنامه ریزی مازندران گفت: تاکنون ۴۵ درصد از بودجه عمرانی ۱۱ هزار میلیارد ریالی مازندران تخصیص داده شد.
اصغر طالبی اضافه کرد: این درحالیست که میزان اعتبار عمرانی تخصیصی سال قبل مازندران تا پایان سال کمتر از این میزان بود.
به گفته وی ۹۰ درصد از اعتبار عمرانی تخصیصی به مازندران در نیمه نخست سال جاری را اسناد خزانه تشکیل می دهد که با سررسید مورد توافق قابل دریافت است.
معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران گفت: با اعتبار عمرانی در سال جاری ۲ هزار و ۸۱۷ پروژه عمرانی کوچک و بزرگ خاتمه خواهد یافت.
***تخصیص ۸۱ درصد اعتبار مناطق محروم
طالبی گفت: دولت از محل سه درصد نفت برای توسعه زیرساخت در مناطق محروم استان در سال جاری ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار مصوب کرد.
وی افزود: تاکنون ۸۱ درصد از این اعتبار به استان تخصیص یافت و مابقی نیز تا پایان سال برای اجرای پروژه ها در مناطق محروم تخصیص داده می شود.
معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران گفت: حدود ۴۰۰ پروژه عمرانی نیمه تمام طبق اصل ۴۴ قانون اساسی در این استان قابل واگذاری به بخش خصوصی است.
طالبی افزود : این پروژه ها با بسته های تشویقی مصوب مجلس شورای اسلامی در اختیار بخش خصوصی قرار می گیرد.
وی مشکل قانونی را علت اصلی استقبال نکردن سرمایه گذاران بخش خصوصی از تحویل پروژه های عمرانی نیمه تمام بیان کرد.

منبع:ایرنا

print

پاسخی بگذارید