۵۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی به معلولان مازندران پرداخت شد

مدیرکل بهزیستی مازندران گفت که ۵۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال امسال به یکهزار و ۵۰۰ نفر از معلولان زیر پوششی این نهاد در استان پرداخت شده است.

به گزارش ایرنا ، فرزاد گوهردهی روز دوشنبه در نشست خبری به مناسبت روز معلولان ، اشتغالزایی برای این قشر از جامعه را مهم ترین اقدام بهزیستی برای توانمندسازی برشمرد و افزود : این نوع حمایت نیز به ۲ صورت انجام می گیرد از جمله حمایت از کارفرمایانی که افراد معلول را به کار می گیرند و معلولانی که برای خودشان به عنوان کارفرما شغل ایجاد می کنند.

وی توضیح داد : امسال برای یک هزار و ۲۹۹ نفر معلول که در شرکت و کارگاه ها مشغول بودند ، حق بیمه تا پنج سال اختصاص یافته است.

گوهردهی نتیجه راستی آزمایی ها و تحقیقات چند تیم دانشگاهی در باره ایجاد و ماندگاری اشتغالزایی برای معلولان در مازندران را ۶۰ درصد اعلام کرد و گفت که بقیه برنامه اشتغالزایی تحت تاثیر مسائل اقتصادی و همچنین عوامل دیگر نتوانستند تداوم داشته باشند.

وی همچنین گفت که آغاز فعالیت دولت تدبیر و امید تاکنون چهار هزار و ۱۶۷ واحد مسکونی با سرمایه گذاری ۲۸ میلیارد تومان برای معلولان در مازندران ساخته و تحویل شده است.

مدیرکل بهزیستی مازندران مجموعه واحدهای مسکونی ساخته شده برای معلولان در استان را تاکنون هشت هزار واحد اعلام کرد.

وی افزود : امسال نیز تعهد بهزیستی مازندران تسهیل‌گری برای ساخت ۴۰۰ خانه است ، اما با تلاش های صورت گرفته از ابتدای امسال تاکنون برای ۵۱۳ واحد مسکونی خانوارهای دارای معلول تحت پوشش تسهیل‌گری صورت گرفته است.

وی راه اندازی پویش “سقف همدلی” برای اتمام واحدهای مسکن معلولان نیمه کاره استان که بین ۳۰ تا ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی را از دیگر اقدامات بهزیستی برای تسریع در روند تکمیل مسکن معلولان عنوان کرد و گفت: با کمک مردم و خیرین قدم های موثری در این پیش گرفته شد که نتیجه آن بزودی برای عمومی تبیین می شود.

مازندران ۶۳ هزار معلول دارد که از این تعداد نیمی معلول جسمی و حرکتی هستند.

print

برچسب ها: ,

پاسخی بگذارید