گروه: اقتصادی
تاریخ: ۱۲:۴۲ :: ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
۵۸۹ سرمایه‌گذار صنعتی در مازندران جواز تاسیس گرفتند

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت: در سال جاری ۵۸۹ فقره جواز سرمایه‌گذاری برای اجرای طرح‌های صنعتی در این استان صادر شد.

روابط عمومی اداره کل صمت مازندران، حسنیعلی قوانلو مبلغ سرمایه گذاری پیش بینی برای اجرای این واحدهای صنعتی را ۳۸ هزار و ۸۶۰ میلیارد ریال اعلام کرد.
وی اضافه کرد: با بهره برداری از این واحدهای صنعتی برای افزون بر ۱۰ هزار نفر از بیکاران در استان مازندران ایجاد شغل می شود.
وی مجوزهای صادره را در حوزه تجهیزات پزشکی و جراحی، استخراج زغال سنگ، بازیافت ضایعات و خرده های غیرفلزی، تولید پوشاک، ساخت مصنوعات نجاری و قفسه بندی، فرستنده تلویزیونی،  ماشین آلات کشاورزی و خمیر کاغذ بیان کرده است.

براساس آمار در ۹ ماهه سال جاری ۱۳۷ واحد صنعتی با سرمایه گذاری نزدیک به ۱۰ هزار میلیارد ریال در مازندران به بهره برداری رسید و حدود ۱۰ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری صنعتی نیز تا پایان سال جاری آماده بهره برداری می شود.
براساس این آمار میزان سرمایه گذاری صنعتی در مازندران در ۹ ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۱.۵ برابر افزایش یافت.

مازندران با بیش از سه هزار  واحد تولیدی و صنعتی و حدود ۸۰ هزار نفر شاغل در این واحدها، رتبه نهم کشور را به لحاظ تعداد واحد تولیدی به خود اختصاص داده است. بیشتر این واحدها در بخش صنعت کانی غیر فلزی با یکهزار و ۲۱۷ واحد فعالیت دارند و صنایع غذایی هم با ۵۳۲ واحد در رده بعدی است.

ایرنا

print

پاسخی بگذارید