تاریخ: ۱۹:۲۲ :: ۱۳۹۸/۰۹/۱۳
۶۵ هزار تن گوشت مرغ در گلستان ذخیره شد

رییس اداره طیور سازمان جهادکشاورزی گلستان گفت که ۶۵ هزار تن گوشت مرغ در سردخانه های این استان برای تنظیم بازار ذخیره شد.

حبیب اله تاشی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: گلستان ۹۸۳ واحد مرغداری فعال با جوجه ریزی ۲۹ میلیون قطعه در هر دوره پرورش ۴۵ روزه دارد و به طور ماهانه حدود ۲۵ هزار تن مرغ گوشتی در این استان تولید می شود.

وی به نقش مرغ تولیدی گلستان در تامین نیاز کشور اشاره کرد و گفت: روزانه به طور متوسط ۷۰۰ تن مرغ در استان کشتار می شود که ۶۰۰ تن روانه بازار استان های دیگر از جمله تهران می شود.

رییس اداره طیور سازمان جهاد کشاورزی گلستان با اشاره به تعادل قیمت گوشت مرغ در این استان گفت: هر کیلوگرم مرغ زنده ۸۲ هزار ریال در مرغداری ها و  ۱۲۸ تا ۱۲۹ هزار ریال در فروشگاه ها به فروش می رسد.

مختار مهاجر رییس سازمان جهادکشاورزی گلستان نیز گفت: این استان رتبه دوم تولید مرغ کشور را در اختیار دارد و محصول پرورش دهندگان مرغ این خطه، در ۱۵ استان کشور عرضه می شود.

در استان گلستان علاوه بر پرورش طیور، ۱۴ کشتارگاه صنعتی طیور با ظرفیت اسمی ذبح ۴۴ هزار قطعه مرغ زنده در ساعت وجود دارد که ۶ کشتارگاه آن دارای کد “آی آر” بین المللی برای صادرات است.

ارزش تولیدات صنعت پرورش مرغ در گلستان افزون بر ۲۱ هزار میلیارد ریال برآورد می شود که بیش از ۳۰ درصد ارزش افزوده بخش کشاورزی منطقه است.

همچنین به گفته کارشناسان بخش طیور جهادکشاورزی گلستان، اقلیم مناسب، استفاده از تکنولوژی در پرورش، کمتر بودن تلفات پرورش (۴ درصد در گلستان و میانگین کشوری ۹ درصد)، پایین بودن دوره پرورش (میانگین کشوری ۵۱ روز) و ارائه تسهیلات بانکی و سرمایه در گردش، از جمله شاخص های مطلوب پرورش طیور در این استان است.

گلستان با افزون بر ۲۰ هزار کیلومتر مربع وسعت از شمال با کشور ترکمنستان، از جنوب با سمنان، از شرق با خراسان شمالی و از غرب با مازندران همسایه است.

print

پاسخی بگذارید