تاریخ: ۱۲:۲۴ :: ۱۳۹۷/۰۸/۲۸

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان ، عشایر و روستائیان مازندران گفت که با گذشت ۱۴ سال ۷۰ درصد از روستائیان واجد شرایط مازندران همچنان خارج از چتر حمایتی از این صندوق قرار دارند.

به گزارش اقتصاد شمال ،محمد ابراهیمی یکشنبه شب در جمع روستاییان شهرستان تنکابن در مسجد روستای ولی آباد افزود: تمامی افراد شاغل در بخش کشاورزی، روستائیان و عشایر، شاغلان فصلی، زنان خانه‌دار روستایی و عشایری، ساکنان روستاها و رانندگان حمل بار و مسافربر بین ‌شهری در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر مشمول پوشش بیمه صندوق اجتماعی هستند.
ابراهیمی از افزایش ۲۰ درصدی بیمه شدگان این صندوق در سال گذشته خبر داد و گفت: با اقدامات صورت گرفته روند استقبال روستاییان و عشایر مازندران برای عضویت در صندوق بیمه اجتماعی امیدوار کننده است اما تا رسیدن به هدف تعیین شده فاصله داریم.
وی خواستار تلاش بیشتر بخشداران، اعضای شوراهای روستا و دهیاران برای ترغیب روستاییان در برخورداری از پوشش صندوق بیمه اجتماعی شد.
ابراهیمی گفت: حق بیمه سالانه افراد تحت پوشش صندوق ۲۴۰ تا ۵۴۰ هزار تومان است که تحت عنوان حق عضویت صندوق بیمه اجتماعی از آنان دریافت می شود.
وی با بیان اینکه دولت به عنوان کارفرما ۱۰ درصد از حق بیمه را پرداخت می کند، افزود: افراد تحت پوشش این طرح تنها با پرداخت پنج درصد حق بیمه می توانند از مزایای دریافت حقوق بازنشستگی و درمان برخوردار شوند.
مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان ، عشایر و روستانشینان مازندران گفت که در این استان هم اکنون چهار هزار خانوار مستمری بگیر این صندوق هستند که همانند کارکنان دولت از عیدی برخوردارند و فیش حقوقی و حکم کارگزینی برای آنها در نظر گرفته شده تا از خدمات حقوقی بهره مند شوند.
مازندران حدود سه میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که ۴۵ آنها روستایی هستند.
بر اساس آمارهای رسمی حدود ۳۵۰ هزار نفر از جمعیت روستایی استان مشمول عضویت در صندوق بیمه اجتماعی هستند.
هم اکنون حدود ۹۰ هزار نفر از روستائیان استان پوشش بیمه این صندوق را دارند.
در بخش مرکزی شهرستان تنکابن تعداد ۸۰۰ نفر تحت پوشش بیمه اجتماعی کشاورزان ، عشایر و روستانشینان قرار گرفته اند.
شهرستان ۱۶۵ هزار نفری تنکابن در غرب مازندران واقع است.

منبع:ایرنا

print

پاسخی بگذارید