گروه: اقتصادی
تاریخ: ۲۲:۳۴ :: ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
۷۰ درصد تاسیسات گردشگری گیلان وارد فرآیند استانداردسازی شدند

معاون گردشگری اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی گیلان اعلام کرد: ۷۰ درصد تاسیسات گردشگری استان وارد پروسه ارزیابی و استاندارد سازی شده و صدور و تمدید پروانه بهره برداری منوط به قرار گرفتن در این روند است.

حمیدرضا آذرپور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : استاندارد سازی تاسیسات اقامتی یکی از مفاد آئین نامه ایجاد، اصلاح، تکمیل، درجه بندی و نرخ گذاری گردشگری و نظارت بر تاسیسات اقامتی است که بر این اساس تاکنون ۴۴ واحد گردشگری در گیلان استاندارد سازی شده است.
وی اظهار داشت: بهداشت و ایمنی، آموزش، نیروی انسانی، تاسیسات و تجهیزات، ساختار سازمان و … از جمله شاخص های ارزیابی و استاندارد سازی است.
وی ادامه داد: واحدهای استاندارد سازی شده شامل ۲۱ هتل، ۱۰ مهمانپذیر و ۱۳ رستوران است؛ استانداردسازی به ‌منظور ترغیب بهره‌برداران و مدیران تاسیسات گردشگری استان برای ارائه خدمات مطلوب به گردشگران، صدور و تمدید پروانه بهره‌برداری واحدهای مزبور منوط به قرارگرفتن در پروسه ارزیابی و استانداردسازی است.
آذرپور با بیان اینکه استانداردسازی تاسیسات اقامتی و گردشگری استان بر اساس استانداردهای گردشگری کشور است، افزود : برای بهره مندی از اقتصاد هنگفت گردشگری جهانی باید به استانداردهای بین المللی نزدیک شد؛ استاندارد سازی حداقل مطالبات است و برای رسیدن به نهایت باید گام های اساسی تری برداشت.

وی اظهار داشت: شعار امسال در برنامه ریزی نوروزی ” گیلان رویایی سبز در بستری از تاریخ کهن ” انتخاب شده بود که متاسفانه بدلیل شیوع ویروس کرونا فعالیت های گردشگری تعطیل و از گردشگران خواسته شد به گیلان سفر نکنند.
وی ادامه داد: در این راستا هیچ واحد پذیرایی در استان حق ارائه خدمات نداشت و برخی خانه مسافرها و واحدهای غیرمجاز که با وجود اطلاع‌رسانی ها، اقدام به فعالیت و پذیرش مسافر کرده بودند طی هماهنگی با اداره نظارت بر اماکن عمومی استان و بسیج مردم محلی شناسایی ‌شده و به مراجع قضایی معرفی شده اند.

نزدیک به چهار میلیون و ۲۰۷ هزار گردشگر در نوروز ۹۸ به گیلان سفر و در اماکن اقامتی این استان اسکان یافتند.
گیلان دارای ۱۰۷ هتل، ۳۳ هتل آپارتمان، ۸۱ مجتمع گردشگری، ۴۹ مهمانپذیر، یک هزار و ۶۸۸ خانه مسافر، ۳۰ مجتمع سرگرمی تفریحی، ۳۸ اقامتگاه بومگردی، ۳۶۰ بین راهی، یک اسکله مسافربری دریایی و ۲۸ اسکله گردشگری دریایی است.

print

پاسخی بگذارید