تاریخ: ۲۳:۴۰ :: ۱۳۹۸/۰۳/۰۲
۸۰درصد ظرفیت انبارهای کالای اساسی بندر امام پُر شد

مقام مسئول سازمان بنادر و دریانوردی از بهره‌برداری ۸۰درصدی ظرفیت انبار کالاهای اساسی در بندر امام خبر داد و گفت: در اردیبهشت ماه امسال واردات کالاهای اساسی دو برابر شده است.

به گزارش اقتصادشمال ،علی اکبر احمدی رئیس امور بندری بندر امام در جمع خبرنگاران با اشاره به ظرفیت بندر امام خمینی(ره) برای پهلوگیری کشتی‌ها با سایز پاناماکس اظهار کرد: عمق مناسب اسکله‌های این بندر باعث می‌شود قیمت تمام‌شده کالا کاهش یابد.

وی با بیان اینکه “تجهیزات تخلیه و بارگیری پیشرفته‌ای در بخش کالای اساسی داریم” افزود: علاوه بر این جرثقیل‌های فوق‌پیشرفته‌ای در بندر امام نصب شده که زمان توقف کشتی را کاهش می‌دهد.

رئیس امور بندری بندر امام خمینی با بیان اینکه این بندر ظرفیت نگهداری همزمان ۳ میلیون تن کالای اساسی را دارد، یادآور شد: طی ۶ماه اخیر واردات کالاهای اساسی از بندر امام افزایش یافته به‌طوری که هم‌اکنون از ۸۰ درصد ظرفیت بندر امام در بخش کالای اساسی استفاده می‌شود.

احمدی با یادآوری اینکه در اردیبهشت ماه امسال واردات کالاهای اساسی به کشور دو برابر شده گفت:‌ در حالت عادی ۴۰ درصد ظرفیت خالی در بخش انبار کالای اساسی داشتیم که هم‌اکنون این ظرفیت تقریباً پر شده و در حال ایجاد ظرفیت‌های جدید هستیم.

مجتمع بندری امام خمینی ۵۰۷ هزار مترمربع انبارهای مسقف،‌ ۴۰ پست اسکله به‌طول ۷ کیلومتر، ظرفیت ترمینال کانتینری با ۷۰۰ هزار TEU، ظرفیت پذیرش ۵۵ میلیون تن کالا در سال را دارد.

تسنیم

print

پاسخی بگذارید