تاریخ: ۱۴:۰۶ :: ۱۳۹۸/۰۳/۳۰

مدیر جهاد کشاورزی تالش از فعالیت ۹۸ کارخانه شالیکوبی با ۷۸۴ نفر اشتغالزایی مستقیم و فصلی در این شهرستان خبر داد.

سید علی موسوی گفت: از ۹۸ کارخانه شالیکوبی تالش، ۳۲ واحد با ظرفیت تولید سالانه ۵۵ هزار و ۷۸۰ تن در سال به عنوان کارخانه‌های مدرن و ۶۶ واحد با ظرفیت تولید ۴۱ هزار و ۴۲۰ تن به عنوان واحدهای سنتی فعال هستند.

وی اظهار کرد: کل اراضی زارعی شهرستان تالش ۲۰ هزار هکتار است و در حدود ۱۶ هزار هکتار آن، با استفاده از ۴۸۵ دستگاه نشاء و تلاش بهره برداران، برنج کشت می‌شود و میانگین تولید شلتوک برنج در شالیزارهای تالش، چهار هزار و ۶۵۰ کیلوگرم در هر دوره برداشت است.

موسوی افزود: ۵۰ واحد سورت یا بسته بندی برنج و حبوبات، ۳۶ واحد سردخانه و ۱۰ واحد سورت و بسته بندی میوه از دیگر واحدهای صنعتی بخش کشاورزی تالش است و در سال رونق تولید با جدیت در پیگیری امور و وظایف سازمانی، برای توسعه و رونق کشت و زرع تلاش می‌کنیم.

مدیر جهاد کشاورزی تالش توسعه اقتصاد خانوار روستایی، ماشین آلات کشاورزی، پوشش بیمه، پیگیری اجرای طرح‌های آب و خاک، پرداخت تسهیلات اشتغال پایدار، راه اندازی سایت‌های الگو و ترویج و آموزش کشاورزی را از برنامه‌های این نهاد در سال جاری اعلام کرد.

در ۲۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی تالش ۳۰ هزار بهره بردار مشغول کار هستند.

شهرستان تالش با ۲۰۰ هزار نفر جمعیت در بخش های مرکزی، اسالم، حویق و کرگانرود در ۱۱۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

print

پاسخی بگذارید