تاریخ: ۲۳:۵۹ :: ۱۳۹۷/۱۲/۱۴
علی دایی: اخراج من کار احمدی نژاد بود

سرمربی سایپا می‌گوید از رییس جمهور ایران هیچ گونه کینه‌ای به دل ندارد و تنها به دیدگاهی که دارد با احمدی نژاد متفاوت است.

سرویس ورزشی اقتصادشمال ،در این چند روز بحث عدم تمایل علی دایی برای نشستن کنار محمود احمدی نژاد در جریان پرواز عسلویه به تهران یکی از بحث‌های داغ رسانه‌ها است. اختلافی که تقریبا به یک دهه گذشته و زمان حضور دایی در تیم ملی بازمی‌گردد. حالا سرمربی سایپا در گفت و گویی که داشته سخنان زیادی از وضعیت نارنجی پوشان تهرانی، همکاری با تیم ملی امید و هم‌چنین اختلافش با رییس جمهور سابق به زبان آورده که به شرح زیر است:

*دلایل افت سایپا در چیست؟

از روز اول کارمان را با قدرت آغاز کردیم و همیشه هدفمان کسب بهترین نتایج بوده است. متاسفانه مشکلات و شرایط نه چندان خوب مالی که برایمان وجود داشت، روی روند نتیجه گیری تیم تاثیرگذار بود.

*سایپا در نیم فصل اول شرایط خوبی داشت و آیا تنها دلیل این افت، مسائل مالی است؟

سایپا مثل همه تیم ها برای تقویت تیم خود در نیم فصل دوم با شناسایی نقاط ضعف دست به کار شد، اما حتی یک بازیکن از فهرستی که تهیه کرده بودیم جذب تیم نشدند. سه بازیکن از دست دادیم و جایگزینی جذب نشد. شرایط زمین تمرین و مسائل دیگر نیز در این راه بی تاثیر نبود.

*سایپا می تواند در ادامه لیگ نتایج مدنظر را کسب کند؟

سخت تلاش می کنیم تا در ادامه لیگ برتر نتایج خوبی کسب کنیم، اما باید قبول کرد که شرایط سخت است. ناامید نیستیم و در مستطیل سبز و از لحاظ فنی، جدیت به خرج می دهیم تا تیم به هماهنگی کامل برسد. بازیکنان جوانی در اختیار داریم که به زودی می توانند به ستاره های فوتبال ایران تبدیل شوند، اما اکنون توقعات باید در سطح داشته ها باشد.

* به نظر شما سایپا در پایان فصل به چه جایگاهی در لیگ برتر خواهد رسید؟

سعی می کنیم در ادامه فصل نتایجی کسب کنیم که در نیمه اول جدول رده بندی مسابقات قرار بگیریم.

 

* شکست در پلی آف لیگ قهرمانان در دیداری که توان عبور از الریان قطر داشتید را چگونه دیدید؟

فوتبال همین است و به طور مثال می توان به بازی رئال مادرید و بارسلونا در جام حذفی اسپانیا اشاره کرد. در نیمه اول مادریدی ها بازی فوق العاده ای را به نمایش گذاشتند و چهار موقعیت عالی گلزنی داشتند که این اتفاق رخ نداد. در نیمه دوم بارسلونا سه توپ روی دروازه رئال مادرید آورد و آنها را تبدیل به گل کرد تا به پیروزی قاطعی برسد. زیبایی فوتبال به همین مسائل است و باید از این شکست ها برای بهتر شدن و قرار گرفتن در مسیر پیشرفت استفاده کنیم.

* عدم حضوربازیکنان سایپا در تیم امید ایران حاشیه های زیادی را درست کرد، در این باره صحبت می کنید؟

سرمایه گذاری زیادی روی جوانان سایپا شده است تا از وجود آن ها در مسابقات استفاده کنیم. همواره با تیم امید ایران تعامل و همکاری داشته ایم و بیشترین ضربه را از این بابت خورده ایم، اما کوچکترین اعتراضی نداشتیم. اگر بخواهیم بازیکنان جوان خود را در اختیار تیم امید قرار بدهیم، دیگر با چه نفراتی در لیگ برتر بازی کنیم.

* از احتمال محرومیت به دلیل نرفتن بازیکنان تیم خود به اردوی تیم امید نگرانی ندارید؟

تعامل و همکاری باید دو طرفه باشد و هیچ وقت زیر بار حرف زور نرفته و نخواهیم رفت. چرا باید بازیکنان محروم شوند، مگر بازیکنان سایپا با تیم امید قرارداد دارند و یا الان وقت مسابقات فیفا دی است.

* آیا قرار است پس از صحبت شما با حمید استیلی بازیکنان سایپا به اردوی تیم امید اضافه شوند؟

با استیلی به عنوان مدیر تیم امید صحبت کردم و بازیکنان سایپا از امروز به اردوی تیم امید ملحق خواهند شد و برای بازی با فولاد باز خواهند گشت تا در این مسابقه ما را همراهی کنند.

* این بازی را چطور می بینید؟

بازی سختی داریم، چراکه فولاد تیم خوبی است. در این دیدار هر ۲ تیم به دنبال کسب نتیجه مطلوب و حداکثر امتیاز کامل در این مسابقه هستند. تلاش خواهیم کرد تا بهترین نتیجه را کسب و با پیروزی زمین مسابقه را ترک کنیم.

علی دایی: اخراج من کار احمدی نژاد بود

* سردار آزمون در زنیت روسیه می درخشد و در مصاحبه ای گفته است افتخار می کنم مرا با علی دایی مقایسه می کنند؟

او بازیکن بزرگی است و همواره از او تمجید کرده ام. زمانی که سردار گل نمی زد و در جام جهانی نظر مردم درباره او منفی شده بود از وی حمایت کردم. همه ورزشکاران در دوران ورزشی خود فراز و نشیب هایی دارند و باید در روزهای سخت از بازیکنان حمایت کرد. به عنوان یک ایرانی وقتی او در اروپا گلزنی می کند احساس غرور می کنم، چرا که باعث می شود نام ایران مطرح شود.

* در پرواز جم «محمود احمدی نژاد» رئیس جمهوری پیشین ایران نیز حضور داشت که تغییر صندلی از سوی شما برای رو در رو نشدن با وی بسیار حاشیه ساز شد. در این باره توضیح می دهید؟

همواره خصوصیات خاص خودم را داشته ام و به آن پایبند هستم و خواهم بود. نوشته بودند علی دایی به خاطر این که از احمدی نژاد دلخوری داشت نخواست با او رو به رو شود، اما پیش از این اعلام کرده ام که از هیچ فردی کینه ندارم. زمانی که هدایت تیم ملی ایران را بر عهده داشتم او من را برکنار کرد و همیشه اعلام کرده ام که صلاح در این برکناری بود. متاسفانه عقاید و افکار ما با یکدیگر خیلی فاصله دارد و تصمیم گرفتم با وی رو به رو نشوم.

ایرنا

print

پاسخی بگذارید