سهمیه اعزام ۲۰۰۰ زائر جدید
گروه: مذهبی
تاریخ: ۲۳:۲۷ :: ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
۹۳ درصد زائران به سرزمین وحی رسیدند

تا روز ۱۲ مردادماه و در پایان بیست و هفتمین روز از عملیات حج ۸۴ هزار و ۶۵۰ زائر خانه خدا با هواپیما راهی عربستان شدند.

تا روز ۱۲ مرداد با گذشت ۲۷ روز از عملیات حج طی ۳۴۴ پرواز شرکت هواپیمایی هما ۸۴ هزار و ۶۵۰  زائر از فرودگاه‌های فعال در عملیات حج اعزام شده‌اند که بیش از ۹۳ درصد زائران را شامل می‌شود.

طبق آمار ارایه شده از سوی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران تا روز ۱۱ مردادماه در پایان بیست و ششمین روز ۱۹۳ پرواز به فرودگاه مدینه و ۱۴۲ پرواز به فرودگاه جده اعزام شده‌اند که از این بین بیش از ۸۳ درصد پروازها با تعجیل، به موقع و یا با کمترین تاخیر و باقی نیز با تاخیر بالای ۳۰ دقیقه انجام شده‌اند.

در طی این مدت پروازهای اعزام زائران خانه خدا در فرودگاه‌های همدان، شیراز، اهواز، بوشهر، زنجان، یزد، ساری، گرگان، بیرجند، زاهدان، بندرعباس، کرمانشاه، رشت و کرمان به پایان رسیده است.

با توجه به اینکه ایران توانسته سهمیه اعزام ۲۰۰۰ زائر دیگر را نیز بگیرد، دو روز به عملیات اعزام افزوده شده است که به این ترتیب تا پایان روز ۱۶ مرداد ادامه خواهد یافت، بر همین اساس فرودگاه‌های اصفهان و تبریز که عملیات آنها به اتمام رسیده است با توجه به سهمیه دوباره‌ای که برای اعزام دریافت کرده‌اند در این دو روز دوباره فعال خواهند شد.

بنابراین گزارش، در سال‌های اخیر  تعداد پرروازهای مسیر جده کاهش یافته و بیشتر عملیات انتقال زائران از طریق فرودگاه مدینه انجام می‌شود. حتی عملیات بازگشت بخشی از زائران «مدینه قبل» به این فرودگاه منتقل می‌شود. از این رو تعداد پروازها از فرودگاه مدینه و حجم خدمات‌دهی در آن بیشتر است.

print

پاسخی بگذارید